کد خبر: ۴۷۸۸۸
۱۴:۱۱ -۲۰ تير ۱۴۰۲
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با نشان تجارت مطرح کرد
ابراهیم عزیزی گفت: جنایت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان دارای یک عقبه فکری است، پشتیبان، آمر و حامی دارد که هرکدام جداگانه باید پاسخگوی عمل‌شان باشند.

ابراهیم عزیزی

نشان تجارت - زهرا ظهروند: چندی پیش، افرادی به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند که در پی این حمله، دو نفر از نیرو‌های انتظامی جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند و به نظر، حاشیه‌های زاهدان از پارسال تاکنون ادامه دارد.

در همین خصوص، ابراهیم عزیزی، نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس به نشان تجارت گفت: حمله ۱۷ تیرماه به کلانتری ۱۶ زاهدان، در ادامه فتنه سال گذشته است که حمله به این کلانتری توسط برخی افراد و اشخاص صورت گرفت و متاسفانه موجب خسارات جانی و مالی شد و این حادثه را در امتداد همان فتنه و همان رویکرد‌های فتنه‌گرایانه می‌دانیم.

وی افزود: ما این اقدام جنایتکارانه را محصول نفرت‌پراکنی و تجویز خشونت در برخی تریبون‌ها که خودشان را مدعی حمایت از اهل سنت می‌دانند و توسط کسانی که خشونت و رفتار‌های ضدامنیتی را تجویز می‌کنند، ارزیابی می‌کنیم.

نماینده شیراز تصریح کرد: به هر حال این جنایت‌ها محصول همین بیانات، گفت‌وگوها، نظرات و دیدگاه‌ها و هر چیزی که بخواهد نام‌گذاری شود، می‌دانیم؛ بنده بیشتر معتقد هستم در واقع این‌ها تجویز تئوری خشونت در تریبون‌های رسمی است که برخی شخصیت‌ها و افراد از آن سوءاستفاده می‌کنند.

عزیزی اظهار داشت: این اقدام محصول بهتان‌ها و تهمت‌های متعددی است که برخی مدعیان حمایت از اهل سنت علیه جمهوری اسلامی و ارکان نظام اسلامی دنبال می‌کنند. کسانی که با لشکر و خدمه و حشم در زاهدان تردد می‌کنند و در امنیتی که همین‌جا فراجا برای آن‌ها فراهم می‌کند، تردد می‌کند باید به جای اینکه قدردان این باشند که در سایه امنیت زندگی می‌کند، جلسه برگزار می‌کنند، حال سزاوار نیست که این امینت برایش تامین شود و بعد علیه این امنیت اسلحه بکشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته بعدی این است که جنایت حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان دارای یک عقبه فکری است، پشتیبان، آمر و حامی دارد که هرکدام جداگانه باید پاسخگوی عمل‌شان باشند؛ صرف محکوم کردن که نمی‌شود و بیاییم به نوعی برخورد کنیم که محصول آن حمله به مراکز انتظامی شود و بعد از آن فقط صرفاً محکوم می‌کنیم. اگر محکوم می‌کنیم چرا خودت این رفتار‌ها را تجویز می‌کنی؟

عزیزی گفت: ما بیشترین بی‌قانونی‌ها را در طول این مدت از کسانی در زاهدان شاهد بودیم که خود برای مردم مظلوم و خوب و عزیز اهل سنت مدعی بودند. این مسئله منافات دارد با نوع گفت‌وگوها، اقدامات و رفتار‌ها در این تریبون‌ها با آنچه در صحنه عمل مشاهده می‌کنیم.

وی گفت: نظام اسلامی رئوف و صبور است، به هر حال صبر هم اندازه‌ای دارد؛ پیشنهاد بنده به برخی آقایان که خشونت و اقدامات بسیار نگران‌کننده را در زاهدان تجویز می‌کنند، این است که از صبر نظام جمهوری اسلامی سوءاستفاده نکنید. اگر بخواهید از این صبر حاکمیت سوءاستفاده کنید، حتماً مورد برخورد قرار می‌گیرید.

عزیزی تصریح کرد: امروز مردم مظلوم زاهدان بیش از هر زمان دیگری انتظار محاکمه و برخورد قاطع با آمرین اصلی این جنایت را دارند. نظر جمهوری اسلامی ایران هم برخورد قاطع با این جنایتکاران است و بدون شک در آینده، آن‌هایی که عقبه فکری این جریانات و پشتیبان و حامی این امر هستند، برخورد قاطع دستگاه‌های مرتبط با موضوع را خواهند دید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون