کد خبر: ۴۷۴۶۰
۰۰:۲۹ -۱۷ خرداد ۱۴۰۲
محمدرضا احمدی می‌گوید: هنوز لایحه در مجلس به دست ما نرسیده است اما چیزی که در رابطه با آن دیدم، این است که بسیار ضعیف است و توهین به عفاف و حجاب، توهین به بچه‌های ارزشی، دلسوز و مردم غیور کشور اسلامی بود.

محمدرضا احمدی

نشان تجارت - محمد آیتی: چندی پیش، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور خبر داد که لایحه عفاف و حجاب که دو فوریتی است، تقدیم مجلس شد. این لایحه توسط قوه قضاییه تدوین و پس از اعمال تغییراتی از سوی دولت، به هیات رییسه مجلس ارسال شد. حال باید منتظر ماند تا اعلام وصول و سپس بررسی‌ها در این رابطه، آغاز شود. محمدرضا احمدی نماینده رشت درباره جزییات این لایحه به رویداد۲۴ می‌گوید: هنوز لایحه در مجلس به دست ما نرسیده است اما چیزی که در رابطه با آن دیدم، این است که بسیار ضعیف است و توهین به عفاف و حجاب، توهین به بچه‌های ارزشی، دلسوز و مردم غیور کشور اسلامی بود.

او می‌گوید: هم قوه قضاییه و هم دولت باید نهایت دقت در خصوص موضوع عفاف و حجاب داشته باشند. حضرت امام فرمودند فلسفه احکام اسلام و انقلاب اسلامی، احکام شریعت است. مردم ثابت کردند پای اجرای احکام شریعت، انقلاب، نظام و کشور هستند لذا اگر کسانی بخواهند سازماندهی شده، هنجارشکنی کنند و هنجار‌های اخلاقی، اجتماعی را بشکنند یا به توهین به عفاف و حجاب روی بیاورند، لازم است که قانون محکم باشد تا برخورد جدی با هنجارشکنان صورت بگیرد. یادمان باشد ایران کشوری قوی و مقتدر است و توانسته‌ایم معادلات دنیا را برهم بزنیم و ابرقدرت‌ها وقتی می‌خواهند تصمیم بگیرند حتماً ایران را درنظر می‌گیرند.

دبیر کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: قانون همیشه باید محکم باشد تا همه از آن تمکین کنند. چرا افراد پشت چراغ قرمز می‌مانند چون قانون محکم است. اگر بنا باشد افراد مختلف، براساس سلیقه خودشان به قانون عمل کنند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. همه باید به قوانین کشور احترام بگذارند و زیر سایه تمکین به قانون است که کشوری امن و سالم خواهیم داشت. پس از اینکه این لایحه در مجلس اعلام وصول شود، شک نکنید با جدیت تمام بررسی‌ها را شروع می‌کنیم و آن را تبدیل به قانونی قوی خواهیم کرد که بازدارندگی در موضوع رعایت‌نکردن عفاف و حجاب داشته باشد و در این رابطه تعارف هم نخواهیم داشت.

نماینده رشت می‌گوید: ایران کشوری امن است اما برخی از ابرقدرت‌ها و همسایگان ما نمی‌خواهند ایران امن باشد لذا تلاش می‌کنند در داخل، عده‌ای را اجیر یا جیره‌خوار خود کنند و برای همین برخی جوگیر می‌شوند و شاید هم بدون انگیزه سیاسی درگیر این جریان شوند. برای همین تاکید دارم که در موضوع عفاف و حجاب باید قانون، توان بازدارندگی از هنجارشکنی را داشته باشد. قانون قوی می‌تواند جرات را از هنجارشکنان بگیرد. افراد باید بدانند در خانه خود هرطوری بخواهند می‌توانند باشند اما در اجتماع بنا نیست به قانون خانه خود عمل کنند و به آزادی دیگران لطمه بزنند. ما مسلمان هستیم و باید به قوانین اسلامی احترام بگذاریم. از طرفی، قوانینی هم در راستای حقوق شهروندی است که ضرورت دارد همگان به آن پایبند باشند تا کشور امن و قانونمدار اداره شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون