کد خبر: ۴۷۲۷۰
۲۳:۴۵ -۰۱ خرداد ۱۴۰۲
تراکم یعنی کاشت مو در ناحیه معینی از سر انجام شود؛ هر چه موهای کاشته شده بیشتر باشد تراکم مو بیشتر است. اگر موهای پشت سر شما به تعداد زیاد قوی است شانس بیشتری برای کاشت، تراکم و ماندگاری آن وجود دارد.

کاشت مو

نشان تجارت - کاشت مو در صورت ریزش یا آسیب های مادرزادی یا از دست دادن در سوانح و در برخی موارد برای زیبایی انجام می‌شود.

تراکم کاشت مو چیست؟

تراکم یعنی کاشت مو در ناحیه معینی از سر انجام شود؛ هر چه موهای کاشته شده بیشتر باشد تراکم مو بیشتر است. اگر موهای پشت سر شما به تعداد زیاد قوی است شانس بیشتری برای کاشت، تراکم و ماندگاری آن وجود دارد. اگر هر فولیکول مو را ۲ تا ۵ مو لحاظ کنیم حدودا ۱۰ تا ۱۴ هزار مو می‌توان کاشت. به انتقال تارهای مو از پشت سر و اتصال به نقاطی که دچار‌ ریزش شده کاشت اطلاق می‌شود.

انواع روش های کاشت مو

کلینیک زیبایی کیمیا از مراکز معتبر کاشت مو طبیعی در تهران می‌باشد که انواع روش‌های کاشت مو توسط بهترین متخصصان در این مرکز انجام می‌گیرد. قبل از انجام کاشت مو ابتدا باید با انواع روش‌ها، عوارض و هزینه هر یک از آنها آشنا شوید. در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

کاشت مو

کاشت مو به روش FIT

این روش با بی حسی و دستگاه گرفت‌ها  از پشت سر انجام می­شود مزیت این روش این است که برش عمیق و بخیه‌ای نیاز ندارد و ترمیم، در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد. این روش بدون جراحی بوده و با دستگاه کاشت مو انجام خواهد شد.

کاشت مو به روش FUT

در این مورد جراح به مقدار یک باند (۶ تا ۱۰ اینچ) از پشت سر مو، برمی‌دارد و پوست سر را با بخیه باندپیچی می‌کند. سپس تیم جراحی پوست سر را جدا می­کند که به ۵۰۰ الی ۲۰۰۰ گرافت کوچک به صورت تک تک یا دسته‌های چندتایی تقسیم می‌شود. کیفیت، رنگ و سایز ناحیه کاشت مو بر تعداد و نوع گرافت‌ها تأثیر دارد.

کاشت مو به شیوه FITیا FUE ؟

برداشت مو به­صورت تکی با دستگاه، از ناحیه پشت سر و با بی‌حسی موضعی همراه است. در این روش نیازی به تراشیدن همه موهای سر نیست و تنها همان ناحیه مدنظر برای برداشت و کاشت مو، کافی است.

کاشت مو به روش sut

این روش آسیب کمتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد همچنین بدون جراحی انجام خواهد شد و درد، خونریزی، بی هوشی و بخیه را تحمل نخواهید کرد. دوران نقاهت کمتری دارد و سوراخ های کوچک بانک مو بعد از مدت کوتاهی ترمیم خواهد شد. این روش یکی از پرسرعت‌ترین عمل هاست و این پیوند مو، مطمئن‌ترین روش پیوند مو، در دنیا است.

کاشت لیزری

در این روش قابلیت طراحی خط رویش مو به سلیقه خود فرد وجود دارد. استفاده از لیزر تریکو اسکن قابلیت فوق‌العاده‌ای برای کاشت مو با تراکم بالا برای تیم پزشکی به وجود خواهد آورد.

بالاترین تراکم کاشت مو چقدر است؟

تراکم بالا برای افرادی انجام می‌شود که دارای فولیکول دائمی و همچنین مختص افرادی با طاسی محدود و ریزش ثابت است. بالاترین تراکم مو ۱۴۰۰۰ تار مو تخمین زده می‌شود. اگر تراکم مو بیش از حد بالا برود منابع اهداکننده واحدهای فولیکولی را از بین خواهد برد.

تراکم طبیعی یا حتی بیشتر !

یکی از مغالطه‌های رایج این است که با کاشت مو یا کاشت ابرو طبیعی می‌توان به تراکم طبیعی یا حتی بیشتر رسید. در صورتی که تراکم طبیعی مو در فردی که ریزش مو ندارد ۸۰ تا ۱۰۰ فولیکول در هر سانتی‌متر است. کاشت مو تقریبا در زمان ریزش ۵۰ درصد از موهای سر صورت می‌گیرد.

پس ۳۵ تا ۵۵ فولیکول در هر سانتی‌متر برای زیبایی موهای سر کافی است. در نتیجه تراکم کاشت مو با تراکم موی طبیعی فاصله زیادی دارد اما برای پوشاندن پوست سر کفایت می‌کند.

آیا می‌شود برای همه افراد دارای ریزش مو با تراکم بالا مو کاشت؟

خیر‌. بیشترین تعداد تراکم حداکثر 4500 گرافت است که همین مقدار هم دارای شرایط خاص و دشوار است؛ از قبیل:

1.مهارت و تجربه پزشک متخصص زیبایی

یکی از عوامل مهم در کاشت مو تخصص و تجربه پزشک است. که در صورت داشتن مهارت، زمان برداشت و آماده ساختن فولیکول مو، ماهرانه عمل کند و علت ریزش مو را بیابد، آن را ترمیم کند و از مشکلات بعدی برای خون رسانی و تغذیه مو جلوگیری کند.

2.ویژگی های شخصی مراجعه کننده برای کاشت

در زمان مراجعه جهت کاشت مو باید فرد متقاضی آزمایشات و معاینات لازم را انجام دهد. علت طاسی و ویژگی‌های بانک مو و تراکم کاشت مو و ... باید مورد بررسی قرار گیرد. ریزش مو معضلی است که حتی در سنین پایین برای افراد اتفاق می‌افتد. حتی برای بانوان، ریزش مو ۷۰ الی۱۰۰ تار مو در طول روز طبیعی است. عوامل موثری همچون وراثت، تغذیه، استرس، بیماری و یا مصرف برخی داروها می‌تواند عامل ریزش مو قرار گیرد.

کاشت مو

کاشت ابرو طبیعی

افرادی که بیش از اندازه ابرو برداشتند و افرادی که در حادثه‌ای بخشی از ابرو خود را از دست داده‌اند یا بر اثر بیماری، خالکوبی و یا ژنتیک دچار ریزش ابرو شده‌اند می‌توانند از کاشت ابرو استفاده کنند. برای انجام کاشت ابرو طبیعی در تهران با مراجعه به کلینیک زیبایی کیمیا بهترین خدمات را دریافت نمایید.

سخن پایانی

افرادی که دارای ریزش مو ارثی و یا طاسی هستند نتایج مطالعات و تحقیقات انجام‌شده نشان داده این افراد می‌توانند کاشت مو دائمی را تجربه کنند. موی این افراد در پشت سر و کنار گوش‌ها دچار آسیب نمی‌شود و می‌تواند در ناحیه معینی از سر کاشته شود. اگر افرادی طاسی سر ندارند و فقط تراکم طبیعی کمی دارند از کاشت مو بپرهیزند زیرا باعث آسیب و از بین رفتن موهای اصلی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون