کد خبر: ۴۷۲۰۸
۱۰:۱۰ -۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
شرکت CNOOC چین دریافت نخستین محموله گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) که این شرکت پول آن را به یوان پرداخت کرده است را تائید کرد.
نفت
نشان تجارت - به گزارش ایسنا، نشریه چاینا دیلی در گزارشی نوشت: شرکت انرژی دولتی CNOOC، یک محموله ۶۵ هزار تنی ال‌ان‌جی را از امارات متحده عربی خریداری کرده و پول خرید این محموله یه یوان چین، تسویه شده است.
 
تجارت بین‌المللی به یوان چین پس از این که غرب، دسترسی روسیه به سیستم بانکی سوئیفت را قطع کرد و مسکو را واداشت به دنبال گزینه‌های دیگر برود،  طی یک سال گذشته به سرعت افزایش پیدا کرده است.
 
رویترز اوایل مه گزارش کرد: تاکنون، تقریبا تمام کالاهایی که چین از روسیه خریداری کرده، به یوان پرداخت شده است و بانک‌های چینی، حضور در روسیه را گسترس داده‌اند که سیستم تسویه‌ای به نام CIPS را کامل می‌کند.
 
از زمان آغاز جنگ اوکراین، حجم تجارت کالا میان روسیه و چین به ۸۸ میلیارد دلار رسیده و به بین‌المللی شدن ارز چین، کمک شایانی کرده است؛ هر چند که یوان همچنان سهم بسیار اندکی از کل تجارت جهانی دارد. طبق آمار سوئیفت، تجارت بین‌المللی به یوان به ۲.۵ درصد رسیده، در حالی که سهم دلار آمریکا، ۳۹.۴ درصد و سهم یورو، ۳۵.۸ درصد است.
 
چی لو، یکی از تحلیلگران بانک "بی ان پی پاریبا"، "اثر گلوله برفی" را برای پذیرش بین‌المللی یوان پیش بینی می‌کند زیرا کشورهای بیشتری به حوزه نفوذ چین ملحق می‌شوند، به خصوص پس از این که مشاهده کردند تحریم‌های تحت هدایت آمریکا علیه روسیه، چه کردند.
 
بر اساس گزارش اویل پرایس، به گفته این تحلیلگر، این یک تحول بسیار بلندمدت است که تا یک یا دو و حتی سه دهه آینده ادامه پیدا خواهد کرد و اکنون و برای آینده قابل پیش بینی، تجارت با استفاده از یوان، عمدتا برای تجارت کالا و انرژی استفاده خواهد شد.
برچسب ها: نشان تجارت نفت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون