کد خبر: ۴۷۱۹۶
۱۰:۱۷ -۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مدیریت جدید شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا قصد دارد تولید روزانه نفت را تا پایان امسال، به ۱.۱۷ میلیون بشکه افزایش دهد.
قیمت نفت
نشان تجارت - به گزارش ایسنا، تا آوریل، شرکت PDVSA، بیش از ۸۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کرد و برای اولین بار در بیش از یک سال گذشته، تولید این شرکت از مرز ۸۰۰ هزار بشکه در روز فراتر رفت. طبق برنامه، تولید نفت ونزوئلا باید تا پایان سال، ۳۹۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند و تولید گاز هم باید افزایش پیدا کرده و به ۶۴۵ میلیون فوت مکعب در روز یا در مجموع به ۲.۲۷ میلیارد فوت مکعب برسد.
 
مدیریت جدید، بخشی از تغییرات اساسی در این شرکت نفت دولتی است که هدف تحقیقات ضد فساد و حسابرسی کامل فعالیتهایش قرار گرفته است.
 
این حسابرسی نشان داد که شرکت PDVSA حدود ۲۱ میلیارد دلار در حساب‌های خارج از کشور دارد که پول نفت را دریافت می‌کنند. در فاصله ژانویه سال ۲۰۲۰ تا مارس سال ۲۰۲۳، ارزش صادرات نفت ونزوئلا ۲۵.۲۷ میلیارد دلار بوده است. اما طبق اسنادی که رویترز مشاهده کرده است، اسنادی که در جریان حسابرسی از قراردادهای PDVSA به دادستان کل ونزوئلا ارائه شد، نشان داد که این شرکت نفت دولتی تنها می‌تواند دریافت ۴.۰۸ میلیارد دلار از این درآمد را تائید کند.
 
دولت بایدن در دسامبر سال ۲۰۲۲، مجوز شش ماهه‌ای به شرکت شورون برای ازسرگیری فعالیت در ونزوئلا صادر کرد و افزایش تولید آوریل، منعکس‌کننده ازسرگیری فعالیت این ابرغول آمریکایی است.
 
این ابرغول آمریکایی قصد دارد حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ونزوئلا صادر کند اما برای این کار، با مشکلات فنی روبرو شده است. شرکت PDVSA باید یک ورودی را لایروبی کند تا امکان تردد نفتکش‌ها را میسر کند اما این شرکت منابع مالی کافی برای این عملیات ندارد.
 
بر اساس گزارش اویل پرایس، در این بین، تقاضای بالایی برای نفت ونزوئلا در میان پالایشگاه‌های منطقه گلف کاست آمریکا وجود دارد که دسترسی به نفت روسیه را از دست داده اند و آتش سوزی گسترده در آلبرتا، تامین نفت سنگین کانادا را برای آنها محدودتر کرده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون