کد خبر: ۴۷۰۹۱
۲۱:۴۳ -۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارگران در سال‌جاری به تناسب تورم افزایش می‌یابد و در نیمه دوم سال دوباره افزایش جدیدی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

افزایش حقوق کارگران

نشان تجارت - ولی اسماعیلی اظهار کرد: دولتمردان قول داده‌اند که در صورت رشد تورم در نیمه اول سال، برای فصل پاییز و زمستان کارگران نیز افزایش جدیدی را اعمال کنند چرا که با این تورم سرسام‌آور کارگران توان معیشتی و مالی خود را از دست می‌دهند.

وی تصریح کرد: هنوز ۲ ماه از سال نگذشته ما شرایط سخت تورمی را تجربه می‌کنیم و کارگران از وضعیت به وجود آمده ناراضی هستند و قطعا تلاش کمیسیون اجتماعی و سایر نمایندگان بر این خواهد بود تا ترمیم حقوق کارگران برای نیمه دوم سال انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حتی با شرایط تورمی موجود امکان افزایش حقوق کارکنان نیز برای نیمه دوم سال وجود دارد که باید در ماه‌های آینده رقم دقیق آن را مشخص کرده و به مشمولان اعلام کرد.

تعیین تکلیف تمام نیروهای شاغل قراردادی، خرید خدمت، نیروهای خدماتی و حق‌الزحمه

اسماعیلی در مورد ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی نیز افزود: کلیات این طرح در مجلس با ۱۹۶ رأی به تصویب رسید ولی شورای نگهبان به دلایل مختلف و در چند بند ایراداتی به آن وارد کرد که ما در حال رفع ابهامات و ایرادات هستیم و اصرار ما بر این است تا هر چه سریعتر به تأیید شورای نگهبان برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اگر شورای نگهبان دوباره ایراداتی را وارد کند با اصرار نمایندگان این مصوبه به مجمع تشخیص خواهد رفت و اجرای منطقی این طرح را از دولت انتظار خواهیم داشت.

اسماعیلی اضافه کرد: امنیت شغلی برای جوانان ما بسیار مهم و اساسی است و تمام نیروهای شاغل قراردادی، خرید خدمت، نیروهای خدماتی و حق‌الزحمه باید تعیین تکلیف شده و به جای پیمانکاران از دولت حقوق گرفته و ترمیم حقوق را نیز برای این افراد شاهد باشیم.

وی بیان کرد: ما در مجلس پیگیری جدی را در این زمینه انجام دادیم و دولت نیز آماده است تا این طرح را بعد از تأیید نهایی به سرعت عملیاتی و اجرایی کند تا تعیین تکلیف نیروهای قراردادی، کار معین، حق‌الزحمه و... را شاهد باشیم.

تبدیل وضعیت ایثارگران در سال‌جاری متوقف خواهد شد

اسماعیلی از قول مساعد بیمه تأمین اجتماعی برای پوشش بیمه‌ای ۵۰۰ هزار کارگر فصلی خبر داد و اظهار کرد: مجوز لازم در این زمینه صادر شده و امسال این کار عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با رفع چهار ابهامی که شورای نگهبان به طرح ساماندهی کارکنان وارد کرده به سرعت این ابهامات رفع شده و تأیید نهایی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

اسماعیلی به پایان مهلت قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری این قانون تمدید نشد و تبدیل وضعیت ایثارگران در سال‌جاری متوقف خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: افرادی که تا بهمن ماه ۱۴۰۱ مدارک خود را در این زمینه ارائه کردند، مشمول این طرح خواهند بود و پرونده ۷۶ هزار متقاضی ایثارگر نیز در حال بررسی نهایی است تا تعیین تکلیف قطعی در این زمینه انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون