کد خبر: ۴۶۷۳۲
۱۰:۴۹ -۲۵ فروردين ۱۴۰۲
ترکیه در راستای توافق برای متنوع کردن سبد تامین انرژی اروپا و کاهش وابستگی به روسیه، نخستین محموله گازی طبیعی را به کشور بلغارستان ارسال کرد.
مصرف گاز
نشان تجارت - به گزارش ایسنا، در اقدامی که اعتبار آنکارا به عنوان یک هاب گازی را تقویت می‌کند، خبرگزاری آنادولو گزارش کرد حدود ۵۵ میلیون متر مکعب گاز که از محموله گاز طبیعی مایع تحویل شده توسط شرکت آمریکایی "چنیر انرژی" تهیه شده است، از طریق خط لوله به آن سوی مرز ارسال شده است.
 
بلغارستان از زمان آغاز جنگ در اوکراین، تلاش کرده است استفاده از گاز روسیه را کاهش دهد اما به دلیل ارتباط‌های محدود با بازارهای جهانی، دچار محدودیت بوده است. ترکیه در ژانویه، دسترسی به پایانه‌های ال ان جی را  به این کشور داد و مسیرهای تامین جایگزین را به روی همسایه خود گشود.
 
آنادولو به نقل از بورهان اوزجان، مدیر شرکت گاز دولتی بوتاش ترکیه نوشت: حداکثر ظرفیت ۱.۵ میلیارد متر مکعبی توافق ژانویه که معادل حدود نیمی از مصرف سالانه بلغارستان است، در صورت لزوم، می‌تواند افزایش پیدا کند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، ترکیه برای متوازن کردن روابط تجاری با آمریکا و روسیه، تلاش می‌کند به یک هاب تجارت و انتقال گاز تبدیل شود و از هر دو کشور گاز خریداری می‌کند و سرگرم ساخت زیرساخت داخلی است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون