کد خبر: ۴۶۵۹۶
۱۸:۳۹ -۱۵ فروردين ۱۴۰۲
مدیران صنعتی و تحلیلگران پیش بینی کردند کاهش غیرمنتظره تولید نفت اوپک می‌تواند منجر به افزایش تقاضا برای نفت آمریکا در اروپا و آسیا شود و تولیدکنندگان دیگر را به افزایش تولید تشویق کند.
قیمت نفت
نشان تجارت - به گزارش ایسنا، قیمت نفت روز دوشنبه پس از این که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش در اوپک پلاس اعلام کردند تولید خود را از ماه میلادی آینده، به میزان ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز کاهش می‌دهند، بیش از شش درصد جهش کرد و بهای معاملات نفت آمریکا به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه رسید.
 
مت هاگرتی، مدیر ارشد شرکت مشاوران انرژی BTU Analytics تخمین زد اعمال محدودیت‌های تولیدکنندگان خاورمیانه، عرضه نفت به بازار در در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ را به طور متوسط ۲.۳ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.
 
خورخه لئون، نائب رئیس شرکت تحقیقاتی "ریستاد انرژی" در این باره گفت: می‌توانیم تا پایان امسال، شاهد تولید ۲۰۰ هزار بشکه در روز اضافی از سوی تولیدکنندگان آمریکایی باشیم. تولید جدید احتمالا به اروپا صادر می‌شود.
 
طبق جدیدترین آمار رسمی، آمریکا در ژانویه، نزدیک به ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز تولید کرده است. شرکت فناوری انرژی اِنروِس برآورد کرده است که تولید در بزرگترین مناطق نفت شیل آمریکا باید امسال ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش پیدا کند که حدود نصف سطح رشد تولید در سال ۲۰۱۹ است که هنوز پاندمی کووید ۱۹ آغاز نشده بود.
 
به گفته مایک اوستمن، مدیر عامل شرکت "تال سیتی اکسپلوریشن"، شرکت‌های سهامی عام احتمالا سطح تولید خود را حتی در قیمت بالای ۸۰ دلار هر بشکه نفت حفظ خواهند کرد اما شرکت‌های خصوصی انگیزه‌ برای افزایش تولید خواهند داشت چرا که افزایش قیمت‌ها، سرمایه گذاری جدید را کمی جذاب‌تر می کند.
 
طبق بررسی بانک فدرال رزرو دالاس، فعالیت نفت و گاز آمریکا در سه ماهه گذشته متوقف شد و چشم انداز شرکت‌های حفاری منفی شد. افزایش هزینه‌های عملیاتی، نرخ‌های بهره بالاتر و کاهش قیمت‌های نفت و گاز طبیعی، جریان نقدی این شرکت‌ها را کاهش داد.
 
به گفته فعالان بازار، کاهش تولید اوپک پلاس، تقاضا برای گریدهای نفتی ترش و مدیوم آمریکا را افزایش خواهد داد زیرا گریدهای نفتی ترش خاورمیانه، گران‌تر شده است. قیمت نفت آمریکا در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و گرید نفتی ترش "مارس"، ۵۰ سنت افزایش یافت و با تخفیف یک دلار و ۴۰ سنت نسبت به معاملات نفت آمریکا، فروخته شد.
 
بر اساس گزارش رویترز، آمار شرکت تحلیل انرژی ورتکسا نشان داد، پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین که جریان تجارت نفت را تغییر داد، تقاضای آسیا و اروپا برای نفت آمریکا افزایش پیدا کرد و صادرات نفت آمریکا در ماه میلادی گذشته، به ۴.۷۴ میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد ماهانه از ژانویه ۲۰۲۰ است. روهیت راتود، تحلیلگر ارشد بازار نفت در شرکت ورتکسا گفت: تحولات اخیر به نفع صادرات نفت آمریکا خواهد بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون