کد خبر: ۴۶۵۱
۱۳:۵۴ -۰۱ تير ۱۳۹۶
بیست و سومین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی جهان از سوم تیر ماه آغاز می شود. کره جنوبی تاکنون 20 دوره قهرمان جهان شد و پرافتخارترین تیم جهان است. ایران با دو بار قهرمانی در این رویداد مهمترین حریف کره ای ها است و تلاش دارد بار دیگر از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.
ورزش و جوان- رقابت های تکواندو قهرمانی جهان به صورت رسمی از سال 1973 آغاز به کار کرد و مطابق انتظار کره جنوبی که زادگاه و مهد این رشته المپیکی محسوب می شود، قهرمانی های متعددی در تالار افتخارات خود دارد.
این تیم با اقتدار از سال 1973 تا 2009 قهرمان جهان شد و تیم ایران توانست در سال 2011 و در حالی که پیکارها در خاک کره جنوبی برگزار می شود، به حکومت آنان پایان دهد و برای نخستین مرتبه بر سکوی نخست قرار بگیرد.
در سال 2015 دومین قهرمانی تیم کشورمان به دست آمد و در واقع تیم کشورمان در حالی از شنبه در بیست و سومین دوره پیکارهای جهانی روی شیاپ چانگ می رود که مدافع عنوان قهرمانی محسوب می شود.
تیم کشورمان با ترکیبی جوان در مسابقات جهانی 2017 حضور یافته و کار بسیار سختی برای تکرار قهرمانی دارد. این هفتمین میزبانی کره جنوبی در پیکارهای قهرمانی جهان است.
تیم ملی تکواندو ایران تاکنون موفق به کسب 14 مدال طلا، 16 نقره و 19 برنز (مجموع 49 مدال) در پیکارهای قهرمانی جهان شده است. «هادی ساعی» با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز و «یوسف کرمی» با دو طلا و دو برنز پرافتخارترین تکواندوکاران کشورمان در تاریخ این رویداد هستند.
در تیم فعلی ایران، «فرزان عاشورزاده» و «مسعود حجی زواه» مدال طلای جهان را در کارنامه دارند و می توانند در مسابقات امسال به دومین نشان زرین خود دست یابند.
تیم ‌ملی تکواندو در بخش مردان با ترکیب آرمین هادی‌ پور، فرزان عاشورزاده، میرهاشم حسینی، ابوالفضل یعقوبی، مسعود حجی‌ زواره، پوریا عرفانیان، سعید رجبی و سجاد مردانی رو در روی حریفان در مسابقات جهانی 2017 قرار می‌ گیرند.
ناهید کیانی، طیبه پارسا، کیمیا علیزاده، ملیکا میرحسینی، زهرا پوراسماعیل و اکرم خدابنده نیز ترکیب تیم ‌ملی زنان کشورمان را تشکیل می ‌دهند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون