کد خبر: ۴۶۴۹۲
۱۰:۵۴ -۰۷ فروردين ۱۴۰۲
سنگدوینی می‌گوید: بعضی کشور‌های همسایه ما درگیر جنگ هستند، ولی اقتصادشان بهتر از ماست و اوضاع و احوال اقتصادی و کنترل بازارشان را راحت‌تر از ما انجام می‌دهند. به نظر من، این سوءمدیریت برای کیان نظام بسیار خطرناک است.

رمضانعلی سنگدوینی

نشان تجارت - محمد آیتی: رمضانعلی سنگدوینی، نماینده گرگان در مجلس یازدهم در نقد مدیریت دولت در سال ۱۴۰۱ به رویداد۲۴ می‌گوید: به جرات می‌خواهم بگویم که در کشور از نظر منابع و سرمایه، اصلاً هیچ مشکلی نداریم، بلکه باید مدیریت ما اصلاح شود. سوءمدیریت در کشور بیداد می‌کند و اکثر نمایندگان از مدیریت مجموعه‌های وزارتخانه‌ها و استان‌ها گله‌مند هستند. از این‌رو، باید مدیریت‌ها را هرچه بیشتر تقویت کرد.

او می‌گوید: مطمئناً درصد قابل ملاحظه‌ای از مدیرانی که روی کار هستند، بسیار ضعیف‌تر از جایگاه‌شان عمل می‌کنند و حتی در رفتار با مردم هم توجهات لازم و صحیحی را ندارند. من در استان خودم هم، این موضوع را می‌بینم. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: در حال حاضر مشکل ارز، تورم و گرانی در کشور مدیریت نمی‌شود. وقتی ما ارز داریم و هیچ جنگی هم در کشور نیست، چرا باید کشور این‌گونه اداره شود؟ کشور‌های دیگری که شبیه ما هستند هم به این وضعی که ما الان دچارش هستیم، مبتلا نیستند.

سنگدوینی می‌گوید: بعضی کشور‌های همسایه ما درگیر جنگ هستند، ولی اقتصادشان بهتر از ماست و اوضاع و احوال اقتصادی و کنترل بازارشان را راحت‌تر از ما انجام می‌دهند. به نظر من، این سوءمدیریت برای کیان نظام بسیار خطرناک است. 

او می‌گوید: ما در کشور، کلی پتروشیمی و فولاد داریم که باید این‌ها را به وسط میدان بیاوریم و با این‌ها بازار ارز را کنترل کنیم. بسیاری از مردم، شرایط اقتصادی خوبی ندارند و اگر دولت ارز را کنترل کند، بخش زیادی از تورم حل می‌شود. 

نماینده گرگان می‌گوید: گرانی اقلام با توجه به بالا رفتن نرخ ارز، متوجه دولت و دستگاه‌های نظارتی است. من کاری به این حرف‌ها ندارم که می‌گویند این‌ها کار دشمن است، چون دولت اگر وارد کار شود و میدانی نظارت کند، می‌تواند مشکلات را برطرف کند. 

سنگدوینی می‌گوید: لبنیات اصلی کشور دست یک شرکت دولتی است، پس چرا قیمت‌ها در این بخش، کنترل نمی‌شود؟ مگر بنزین دست دولت نیست و کنترلش نمی‌کند، خب برای لبنیات هم از همین فرمول استفاده شود. بسیاری از کالا‌ها دست دولت است، پس آن‌ها می‌توانند قیمت‌ها را به راحتی کنترل کنند.

او می‌گوید: ۲۲ بهمن همه کسانی که دلسوز این نظام و آب و خاک هستند، وسط میدان آمدند. الان این مردم از همه مسئولان نظام انتظار دارند که اوضاع و احوال اقتصادی کشور را کنترل کرده و در ادامه هم، تقویت کنند. ۲۲ بهمن، همه مردم پای کار آمدند و الان نوبت دولت است که در عید نوروز پای کار بیاید و کمک کند که به مردم فشار اقتصادی وارد نشود. الان بعضی از مردم، توان خرید یک کیلو گوشت را هم ندارند. همه باید دست به دست هم دهیم تا این روند، تغییر پیدا کند. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: در جلسه غیرعلنی پیش از عید در مجلس که با توضیحات معاون اول رییس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی توام شد، قانع نشدیم. در بحث نظارتی، همه نمایندگان خواستار این بودند که دولت به مجلس آمده و توضیح بدهد که چرا اوضاع اقتصادی این‌گونه است. بالاخره در آخرین تصمیم‌گیری قرار بر این شد که یک تیم اقتصادی از دولت و مجلس بیایند و کنترل اوضاع اقتصادی را به دست بگیرند تا با اخلالگران مسامحه نشود. اگر روند اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲ تغییری نکند، صد درصد به سمت استیضاح وزرا و ترمیم کابینه می‌رویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون