کد خبر: ۴۶۴۳۷
۲۲:۰۶ -۰۲ فروردين ۱۴۰۲
صادرات نفت خام آمریکا به اروپا تحت تاثیر افزایش اختلاف قیمت با شاخص جهانی و تقاضای ضعیف‌تر پالایشگاه‌های آمریکایی برای نفت، در ماه میلادی جاری به رکورد ۲.۱ میلیون بشکه در روز به طور میانگین رسید.
صادرات نفت
نشان تجارت - به گزارش ایسنا، صادرات بالا به اروپا و چین در ماه میلادی جاری، منعکس کننده رشد جایگاه آمریکا در تجارت نفت خام و تحکیم نقش این کشور به عنوان تامین کننده انرژی اروپا پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین است.
 
سرمای منجمدکننده در تعطیلات سال نو که فعالیت‌های دهها پالایشگاه آمریکایی را مختل کرد، مدت زمان تعمیرات برنامه ریزی شده تاسیسات را افزایش داد و تقاضا برای نفت خام را کاهش داد که باعث افزایش اختلاف قیمت نفت آمریکا نسبت به نفت برنت شد.
 
کندی پالایش روی قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تاثیر گذاشت در حالی که قیمت نفت برنت، با محدود شدن عرضه نفت روسیه و همچنین مشکلات پیش آمده در عرضه نفت میدان یوهان اسوردراپ نروژ، تقویت شد.
 
اختلاف قیمت میان وست تگزاس اینترمدیت و نفت برنت در آخر ژانویه، به بیش از هفت دلار رسید که بزرگترین اختلاف قیمت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بود و باعث موج توافق‌ها برای خرید نفت ارزان آمریکا برای خریداران خارجی شد.
 
طبق آمار شرکت تحلیل داده کپلر، حجم نفت خام به اروپا که در کشتی های بسیار بزرگ (VLCC) بارگیری شده است که معمولا حدود دو میلیون بشکه نفت حمل می کنند، ماه میلادی جاری به رکورد بالایی خواهد رسید.
 
تقاضای صادرات، از قیمت بعضی از گریدهای نفتی آمریکایی پشتیبانی کرده است. میانگین قیمت وست تگزاس اینترمدیت میدلند، از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۵۰ درصد در مقایسه با سه ماهه قبل رشد کرده و وست تگزاس اینترمدیت در هیوستون شرقی، حدود ۳۰ درصد رشد کرده است.
 
به گفته تحلیلگران شرکت کپلر، صادرات نفت آمریکا در ماههای آینده و تا زمانی که اختلاف قیمت زیادی بین نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت وجود دارد، قوی خواهد ماند.
 
بر اساس گزارش رویترز، همزمان با رشد تقاضای داخلی در ماه های آینده که فصل تعمیرات پالایشگاهی به پایان می رسد و رانندگی در تعطیلات تابستان افزایش پیدا می‌کند، عرضه نیز افزایش پیدا خواهد کرد. تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در حال افزودن به عرضه هستند و دولت بایدن قرار است ۲۶ میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک که از سوی کنگره تایید شده است را عرضه کند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون