کد خبر: ۴۶۱۳۲
۰۸:۵۵ -۰۸ اسفند ۱۴۰۱
افزایش قیمت طلا و سکه در حالی به صورت ثانیه‌ای شده که ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است تا زمانی که جهش قیمت دلار و ارز به دست بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت مهار نشود، بازار طلا و سکه روی آرامش را نخواهد دید.

قیمت طلا

نشان تجارت - قیمت طلا و سکه در بازار به پرواز درآمده و برگزاری جلسه ارزی مجلس هم افاقه نکرد و تب دلار و سکه و طلا نخوابید.

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به صورت سرسام آور در حال افزایش است و هیچ کس از مردان تیم اقتصادی دولت سیزدهم جلودارش نیست.

به گزارش اقتصاد ۲۴، هر گرم طلای ۱۸ عیار در لحظه تنظیم این خبر به ۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسیده و قیمت سکه امامی هم رکود بی سابقه ۳۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را زده است.

اما سوال اصلی این است که افزایش دیوانه وار قیمت طلا و سکه تا چه زمانی ادامه دارد؟

پیش بینی قیمت سکه از مسیر دلار

ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در این رابطه به اقتصاد ۲۴ گفت: تا زمانی که جهش قیمت دلار به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار توسط بانک مرکزی کنترل نشود، شاهد رکوردزنی‌های مداوم قیمت‌ها در بازار طلا و سکه خواهیم بود.

وی در مورد چشم انداز قیمت طلا و سکه تا شب عید ۱۴۰۲ گفت: همه چیز به بازار دلار و ارز بستگی دارد. اگر بازار از ارز و دلار اشباع شود و مردم بتوانند دلار مورد نیاز خود در شب عید را به راحتی تامین کنند، طبیعتا آرامش به بازار طلا و سکه برخواهد گشت؛ اما اگر به هر دلیل، بازار دلار و ارز کج دار و مریز شاهد ثبات و نوسان باشد، یک مقطع کوتاه مثلا نصف روز و یک روز قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود؛ اما این در حالی است که بیشتر نظر‌ها بر این است که قیمت طلا و سکه تا عید افزایشی است.

راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا هم افاقه نکرد

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه امیدواریم بانک مرکزی بتواند آرامش را به بازار ارز و طلا و سکه برگرداند، به اقتصاد ۲۴ گفت: اگر تیم اقتصادی دولت بتواند قیمت دلار را مدیریت کند به تدریج و آهسته آهسته قیمت طلا و سکه کاهشی خواهد شد؛ اما نه اینکه ریزشی سنگین را تجربه کنیم که در حال حاضر بعید است.

به گفته محمدولی، راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا نیز نتوانسته تاثیری در قیمت دلار و ارز و سکه بگذارد، زیرا اگر داشت شاهد قیمت‌های کنونی در بازار طلا و سکه نبودیم.

هجوم مردم برای خرید ربع سکه

رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه بیشترین تقاضا در حال حاضر برای خرید سکه؛ آن هم برای سکه‌های با وزن‌های پایین است، به اقتصاد ۲۴ گفت: تقاضای بالای سکه در وزن‌های کم موجب افزایش بیشتر قیمت قطعات کوچک‌تر سکه مثل ربع سکه شده است.

محمدولی ادامه داد: این قیمت‌ها نفعی برای هیچ کس از مردم و حتی طلافروشی‌ها ندارد.

 زنگ خطر در بازار سکه به صدا درآمد

به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، ممکن است کسی بگوید دیروز طلا مثلا گرمی دو میلیون بود و امروز ۳ میلیون تومان شده و برای سکه و طلا فروشی‌ها نور علی نور است؛ اما اگر ما بخواهیم طلا را گرمی ۳ میلیون بفروشیم آیا با همان قیمت قبل می‌توانیم جایگزینش کنیم؟ آیا مردم رغبت به خرید دارند؟ و بسیاری از مشکلات دیگر.

محمدولی با بیان اینکه اگر سری به طلافروشی‌ها بزنید خواهید دید که کار و کاسبی طلافروشی‌ها نیز خوابیده است، به اقتصاد ۲۴ گفت: بعضی از معاملات و داد و ستد‌هایی که در بازار است زائد است. تنها بخشی تقاضای واقعی است.

ریسک خرید سکه افزایش یافت

به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، بیشتر تقاضا در بازار برای طلای بدون اجرت و آبشده و بیشتر سکه است. درصد بیشتر تقاضا‌ها به سمت و سوی سکه می‌روند و آن هم بیشتر سکه‌های وزن پایین، زیرا قدرت خرید مردم پایین آمده است.

محمدولی دلیل اصلی جهش قیمت طلا و سکه را نوسان قیمت دلار اعلام کرد و گفت: هر زمانی که قیمت دلار و ارز دچار تلاطم شود حالا چه افزایشی یا کاهشی، اثر مستقیم روی قیمت طلا و سکه خواهد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون