کد خبر: ۴۵۴۶۳
۲۰:۴۲ -۱۵ دی ۱۴۰۱
هر اونس طلا با اندکی افزایش به ۱۸۵۵.۴۵ دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا در حدود ۱۸۶۰.۸۰ دلار در هر اونس ثابت ماند.

قیمت طلا

نشان تجارتاقتصادنیوز نوشت : قیمت طلا روز پنجشنبه پس از اینکه صورتجلسه فدرال رزرو در دسامبر نشان داد که سیاست گذاران به اتفاق آرا از افزایش نرخ بهره با سرعت کمتری حمایت کرده اند، به بالاترین حد خود در هفت ماه گذشته رسید و تا حدودی به بازارهای فلزات آسیب دیده از افزایش هزینه های استقراض کمک کرد.

ارزش دلار تضعیف می شود؟

چشم انداز افزایش های کمتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو بر دلار تاثیر گذاشت و به شرط بندی های بیشتری دامن زد که ارزش دلار در ماه های آینده بیشتر تضعیف خواهد شد. بازدهی خزانه داری آمریکا پس از چند دقیقه به شدت کاهش یافت و به پایین ترین حد در سه هفته گذشته رسید.

تمرکز بر کاهش تورم

با این حال، صورتجلسات فدرال رزرو همچنین نشان داد که سیاست گذاران بیش از حد بر کاهش تورم تمرکز کرده اند و قرار است نرخ های بهره آمریکا را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارند. چنین سناریویی شاید سود در بازارهای فلزی را محدود کند.

افزایش قیمت طلا

هر اونس طلا با اندکی افزایش به ۱۸۵۵.۴۵ دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا در حدود ۱۸۶۰.۸۰ دلار در هر اونس ثابت ماند و به بالاترین سطح خود از اواسط ژوئن رسید. هر دو ابزار شروع قدرتمندی را در سال ۲۰۲۳ ثبت کردند و در دو معامله گذشته نزدیک به ۲٪ افزایش یافتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون