کد خبر: ۴۴۵۲۴
۰۹:۵۱ -۰۴ آبان ۱۴۰۱
در ایران کارخانه های متعددی مشغول تولید میلگرد هستند که در این بین یکی از برترین کارخانه های موجود، کارخانه میلگرد شاهین بناب است که با استفاده از استانداردهای جهانی، میلگردهای با کیفیت را تولید نموده است.

نشان تجارت - در ایران کارخانه های متعددی مشغول تولید میلگرد هستند که در این بین یکی از برترین کارخانه های موجود، کارخانه میلگرد شاهین بناب است که با استفاده از استانداردهای جهانی، میلگردهای با کیفیت را تولید نموده است. در بازار فولاد بسیاری از خریداران هنگام خرید به نکات زیادی در میلگرد انتخابی دقت می کنند و براساس ویژگی های موجود دست به خرید می زنند. میلگرد شاهین بناب نیز با توجه به قیمتی که در بازار دارد، برای خریداران از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو توصیه می گردد میلگرد شاهین بناب را به خوبی بشناسید تا بتوانید آن را از دیگر میلگردها تمیز دهید. در این مقاله می خواهیم ویژگی ها و تفاوت های میلگرد شاهین بناب با دیگر میلگردها را بیان کنیم.

میلگرد شاهین بناب

میلگرد شاهین بناب چه ویژگی هایی دارد؟

ميلگرد شاهين بناب یکی از محصولات هلدینگ مجتمع فولاد صنعت بناب (فولاد شاهین بناب) است که با استفاده از آخرین تکنولوژی موجود تولید می گردد. این میلگرد به صورت شاخه ای و آجدار تولید می شود. البته آنالیزی که برای تولید میلگرد شاهین بناب به کار گرفته می شود شامل A2 و A3 است که هر دو این آنالیزها در صنایع مختلف پر کاربرد هستند. اما تفاوت این دو آنالیز در چیست؟ تفاوت موجود در دو آنالیز A2 و A3 در نوع و حالت آج موجود بر روی میلگرد است. بر این اساس میلگرد شاهین بناب با آنالیز  A2 دارای آج مارپیچ و A3 دارای آج جناغی می باشد. هر کدام از این آنالیزها بسته به نوع مصرفی که از میلگرد انتظار می رود، به کار گرفته می شود.

از دیگر ویژگی های میلگرد شاهین بناب می توان به سایزبندی های آن اشاره نمود که در قیمت میلگرد شاهین بناب به شدت تاثیر دارد. این میلگرد از سایز 8 الی 32 میلیمتر تولید می شود که هر چقدر سایز میلگرد افزایش می یابد به طبع آن ضخامت و مقاومت نیز بیشتر می شود. البته لازم به ذکر می باشد که با افزایش سایز، وزن میلگرد شاهین بناب هم افزایش خواهد یافت. در جدول زیر می توانید جدول وزنی این میلگرد را مشاهده نمایید.

میلگرد شاهین بناب

تفاوت میلگرد شاهین بناب با دیگر میلگردهای موجود در بازار

استاندارد مورد استفاده:

اولین تفاوت میلگرد شاهین بناب با دیگر میلگردها، استاندارد تولید آن است. این میلگرد بر اساس استاندارد جهانی روسی تولید می گردد. اما کارخانه تولید کننده علاوه بر استفاده از این استاندارد، استاندارد ملی ISIRI 3132 را مد نظر دارد و اصول آن را نیز رعایت می کند. اما کارخانه های دیگر نه تنها از این استاندارد بلکه از استانداردهای مختلف داخلی و جهانی استفاده می کنند. اما باید خاطر نشان کرد کارخانه شاهین بناب مدعی است محصولات تولیدی با استاندارد ژاپن (JIS) مطابقت دارد. اما در کل می توان گفت در بررسی های انجام شده پیرامون میلگرد شاهین بناب علاوه بر استاندارد روسی، موارد زیر نیز به کار گرفته شده است:

  • استاندارد آلمانی DIN488
  • استاندارد اروپایی BS 4449
  • استاندارد بین المللی ISO 6935-2

استانداردهای مورد استفاده برای تولید میلگرد می تواند بر کیفیت ان تاثیر بسزایی داشته باشد، چرا که استاندارد مشخص می کند ترکیب آلیاژ مورد استفاده و وزن هریک چقدر باشد.

گرید و سایز میلگرد:

از دیگر تفاوت های میلگرد شاهین بناب، گرید مورد استفاده برای تولید است. این کارخانه فقط از دو استاندارد A2 و A3 استفاده می کند و سایزهای آن 8 تا 32 میلیمتر می باشد.

علامت اختصاری:

از ویژگی بارز میلگرد شاهین بناب که باعث تفکیک آن نسبت به دیگر میلگردها شده است، علامت اختصاری آن است که بر روی بدنه میلگرد به صورت برجسته درج می گردد. علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب BS-CT می باشد.

وزن میلگرد:

وزن میلگرد شاهین بناب به نسبت دیگر میلگردها، به جدول اشتال نزدیک تر است و می توان گفت کمترین اختلاف را با جدول اشتال دارد.

میلگرد شاهین بناب

نحوه شناسایی میلگرد شاهین بناب از دیگر میلگردها

یکی از بهترین راه های تشخیص میلگرد شاهین بناب از دیگر میلگردها، توجه به علامت اختصاری آن است. همان طور که گفته شد علامت اختصاری این میلگرد BS-CT است. بر روی میلگرد شاهین بناب  علامت درج می گردد که می توان آن را به صورت زیر تفهیم نمود:

  • حرف اول و دوم از سمت چپ علامت اختصاری میلگرد معرف برند کارخانه تولیدکننده است که در این میلگرد با BS قابل تشخیص است.
  • حرف C نشانگر آج میلگرد که همان آج 400 یا A3 است.
  • حرف T نیز نشان دهنده تولید میلگرد به روش ترمکس است.

در نتیجه با دقت به این نکات می توانید این میلگرد را از دیگر میلگردها به خوبی تشخیص دهید، اما باید خاطر نشان کرد که قیمت میلگرد شاهین بناب به نسبت دیگر میلگردها، از میزان کمتری برخودار است، چرا وزن کمتری دارد.

 

از این رو توصیه می کنیم حتما از طریق صفحه https://ahanmelal.com/rebar/ribbed-rebar-price حتما قیمت روز میلگرد را چک کنید. چرا که قیمت میلگرد شاهین بناب به دلیل کیفیتی که دارد، همواره مورد رصد بسیاری از خریداران و فعال حوزه های مختلف به خصوص ساخت و ساز می باشد. چرا که دسترسی به قیمت روز میلگرد بناب می تواند باعث گردد در زمان خرید به درستی تصمیم گرفته و هزینه های ناشی از خرید و همین طور ساخت و ساز را به شدت کاهش داد.

نکته آخر

در این مقاله سعی شد هر آنچه که باید در مورد میلگرد شاهین بناب بدانید تا در زمان خرید به آن توجه کنید بیان گردد. چرا که در این بازار نا به سامان امکان رائه میلگرد تقلبی وجود دارد، بنابراین شما باید بتوانید به خوبی میلگرد اصل را از تلقبی تشخیص دهید. از این رو باید به مهم ترین نکته که همان علامت اختصاری میلگرد است توجه فرمایید.

منبع: آهن ملل (قیمت روز آهن آلات آنلاین)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون