کد خبر: ۴۴۴۵۶
۱۰:۴۵ -۲۹ مهر ۱۴۰۱
یک تحلیلگر بازار مالی می‌گوید: طی روز‌های اخیرقیمت هرانس جهانی طلا تحت تأثیر عواملی، چون رکود و نرخ بهره آمریکا کمی ریزش داشت و بازار داخلی طلا و سکه در اقدام کم نظیر در برابر این اُفت قیمت طلای جهانی مقاومت نداشت وتأثیر این کاهش در قیمت سکه نشان داه شد.

قیمت طلا

نشان تجارتدر حالی روز چهارشنبه ۲۷ مهر قیمت سکه امامی ۴۴ هزار تومان ارزان شد و در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۰۴ هزار تومان معامله شد که قیمت انس جهانی روند کاهش داشت.

همواره نرخ سکه تعیین کننده قیمت طلا و سکه در بازار تهران بوده است. اما طی روز‌های اخیر و بدنبال ریزش قیمت هر انس طلای جهانی قیمت طلا در بازارداخل تحت تأثیر این موضوع قرار گرفت و اُفت چند هزار تومانی گریبان طلا و سکه راگرفت.

در همین رابطه سهراب هاشمی تحلیلگر بازار مالی در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: رکود حاکم بر اقتصاد جهان باعث بی ثباتی هر چند کم در بازار طلا شده است و شاید سیگنال این موضوع کمی با تأخیر و یا بسیار ضعیف به بازار طلای تهران برسد، اما تأثیر خود را تا حدی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: بدنبال کاهش قیمت کامودیتی‌ها در بازار‌های جهانی قیمت طلا نیز تحت تأثیر قرار گرفته و لرزش قیمتی به این بازار هم رسیده است.

به گفته این کارشناس اقتصادی؛ از سوی دیگر افزایش نرخ بهره در آمریکا نیز بی ثباتی در بیشتر بازار‌های مالی را به همراه داشته که از جمله به بازار طلای جهانی می‌توان اشاره داشت.

وی تصریح داشت: تلاش برای حفظ ارزش دلار درسایر کشور‌ها در پی این اتفاقات اقتصادی نیز موضوع مهم دیگری برای ایجاد بستر لازم جهت ورود سرمایه گذاران است که تا کنون این نوع اقدامات موثر و کارآمد نبوده است.

این تحلیلگر بازار مالی با اشاره به اینکه در بازار داخلی مانند سایر کشور‌ها همواره قیمت طلا متأثر از تعیین نرخ ارز می‌باشد گفت: دلار تعیین کننده نرخ طلا در بازارهاست، اما زمانی که تردید‌ها بر سر ارزش دلار هر روز بیشتر می‌شود قطعاً سرمایه گذار بدنبال راهی برای کاهش ریسک‌های احتمالی است.

وی تصریح داشت: در بازار طلای تهران نیز طی روز‌های اخیر قیمت گذاری طلا کمتر تحت تأثیر قیمت دلار قرار گرفت و بدنبال اخبار منتشره از بازار طلای جهانی بود.

این کارشناس اقتصادی تأکید داشت: هرچند دولت‌ها در ایران برای حفظ قیمت طلا و سکه راه‌های زیادی را پیموده اند و امروز نیز علی رغم اُفت قیمت سکه و طلا، همچنان حواسشان به ادامه ریزش قیمت این محصول‌ها در بازار می‌باشد و اقدام برای حفظ قیمت سکه و طلا خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به نحوه مدیریت دولت در بازار طلا و سکه، پیش بینی برای قیمت در این بازار کار سختی است. اما قطعاً به دنبال احتمال ریزش قیمت طلا در بازار جهانی، قیمت طلا و سکه نیز متأثر از آن خواهند شد، اما هیچ گاه سرمایه گذاری در بازار طلا به زیان سرمایه گذار تمام نخواهد شد.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون