کد خبر: ۴۲۶۱۰
۱۳:۲۱ -۲۹ خرداد ۱۴۰۱
بام‌های تهران مقصد‌های جذابی برای کسانی هستند که قصد فرار از ادحام و شلوغی پایتخت را دارند. در ادامه قصد داریم شما را با بام‌های شهر تهران آشنا کنیم.

بهترین بام‌های تهران

نشان تجارتمهدی توفیقی: بام های شهر تهران، برای تفریح و مشاهده منظره چشم نواز پایتخت ایران بسیار عالی هستند، همچنین در طول شبانه روز به علت منظره زیبایی که از شهر تهران نمایان می‌کنند، مکان‌های جذابی برای عکاسی و ثبت خاطرات هستند.

بام توچال (بام تهران)

بام توچال که معروف به بام تهران است، یکی از مشهورترین بام‌های شهر تهران است. حتی باید بدانید که بام تهران را در اصل با بام توچال می‌شناسند. در میان تمام بام‌های تهران، بام توچال بیشترین امکانات گردشگری را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

در وهله اول چند رستوران و کافه در این منطقه قرار دارند که می‌شود در آن‌ها اوقات خوشی را گذراند. همان طور که حدس می‌زنید، اکثر کافه‌هایی که در نزدیکی بام تهران هستند، میز و صندلی خود را در محیط باز قرار می‌دهد تا مشتریان بتوانند از منظره جذاب تهران نیز حین میل کردن قهوه خوش عطر خود لذت ببرند. علاوه بر رستوران و کافه ها، امکانات ورزشی خوبی هم در بام تهران وجود دارد.

در بام توچال می‌توانید از زمین سورتمه تهران، پینت‌بال، بخش تیراندازی، زیپ‌لاین، تله‌سیژ و سینما چندبعدی استفاده کنید و ساعت‌های زیادی مشغول تفریح و سرگرمی باشید. ورزش بانجی جامپینگ مجموعه بام توچال یکی از بهترین بانجی جامپینگ‌های شهر تهران است و به همین علت گردشگران بسیاری برای تجربه هیجان این ورزش در طول شبانه روز در این منطقه حضور دارند.

بام محک

بام محک در قسمت شمال شهر تهران و در محله دارآباد قرار دارد. بام محک در چند سال گذشته، میان جوانان از محبوبیت خاصی برخوردار شده است. در بام محک امکانات گردشگری خاص و ویژه‌ای مانند بام تهران وجود ندارد.

این بام از محیط دنج و آرامش بخشی برخوردار است و در محوطه آن چند صندلی توسط شهرداری تعبیه شده است. البته زمین بزرگ آسفالتی در بام محک با منظره شهر تهران وجود دارد، که می‌تواند یکی از مقصد‌های جذاب برای تفریح چند ساعته و نشستن در محوطه این بام باشد.

بام ولنجک تهران

به گزارش جامعه ۲۴، بام ولنجک از بهترین و خلوت‌ترین بام‌های تهران است. حتی می‌توان گفت که این بام از بام محک نیز دنج‌تر است. خب همان طور که انتظار می‌رود، در مکانی که محیط دنج و طبیعت دست نخورده‌ای دارد، امکانات رفاهی چندان زیاد نیست. فقط تعداد محدودی صندلی دونفره در این بام قرار داده‌اند که منظره زییایی از شهر تهران را به گردشگران نشان می‌دهد. بهتر است هنگام غروب آفتاب یا زمانی که هوا تاریک است به بام ولنجک بروید تا نظاره‌گر شهر تهران در لباسی از نور باشید. علاوه بر تمام این نکات، منطقه درکه تهران در نزدیکی بام ولنجک قرار دارد.

بام ماشینی تهران

بام ماشینی، یکی از بهترین بام‌هایی است که مقصد جوانان و بسیاری از دانشجویان است. این بام در محدوده بلوار دانشجو محله ولنجک واقع شده و در خیابان البرز قرار دارد.

علت نامگذاری بام ماشینی چیست؟ دلیل نامگذاری آن بسیار ساده است، در بام ماشینی خبر از صندلی برای نشستن نیست، بلکه باید در خودرو شخصی خود نشسته و از منظره شهر تهران لذت ببرید. به غیر از تعداد انگشت‌شماری چراغ، امکانات رفاهی خاصی در بام ماشینی وجود ندارد. البته می‌توانید پس از پارک خودرو خود، در محوطه این بام که بسیار زیباست، پیاده روی کنید و قسمتی از ارتفاعات بام را بازدید کنید و پس از آن، می‌توانید از منظره زیبای پایتخت لذت ببرید.

بام تونل رسالت

بام تونل رسالت در پارک نظامی گنجوی واقع شده است به همین خاطر می‌توانید از امکانات پارک نظامی گنجوی مانند آبخوری، سرویس بهداشتی، نمازخانه و بوفه بهره‌مند شوید. همچنین زمین بازی کودکان در این پارک تعبیه شده، اما در کنار منظره بام تونل رسالت، خبری از امکانات رفاهی نیست. فقط به خاطر داشته باشید که باغ کتاب تهران و موزه انقلاب اسلامی تهران با فاصله اندکی از این بام و پارک قرار دارند که می‌توانید پس از بازدید از بام از دیگر جاذبه‌های گردشگری در این منطقه لذت ببرید.

بام آرژانتین تهران

بام آرژانتین در خیابان الوند تهران قرار دارد، در این خیابان امکانات گردشگری و تفریحی بسیاری مانند انواع رستوران و کافه وجود دارد؛ اما در محدوده بام آرژانتین خبری از امکانات رفاهی نیست و فقط تعدادی محدود صندلی قرار دارد تا بتوانید بنشینید و از تماشای منظره شهر تهران لذت ببرید. فراموش نکنید که پارک ساعی تهران نیز در نزدیکی میدان آرژانتین تهران قرار دارد. پس می‌توانید پس از بازدید از بام آرژانتین به سمت پارک ساعی حرکت کنید و از طبیعت جذاب این پارک هم لذت دوچندان ببرید.

بام بوکان

بوکان نام یکی از محله‌های گران شهر تهران است که در نزدیکی محله نیاوران و حدفاصل بین میدان تجریش و میدان نیاوران قرار دارد. بام بوکان منطقه‌ای بسیار دنج و خلوت است که در این محدوده واقع شده است.

متاسفانه به دلیل ساخت و ساز‌هایی که اخیرا در محدود این بام رخ داده است، تعداد صندلی محدودی هم که وجود داشت، برداشته شده در اصل این بام یک فضای آسفالته تخت بسیار بزرگ است که با خودرو شخصی نیز می‌توانید خودتان را به آن برسانید.

به‌دلیل نبود صندلی در بام بوکان، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که داخل ماشین خود نشسته و از دیدن زیبایی شهر لذت ببرند. حتی در این بام نورپردازی به خوبی صورت نگرفته و دارای فضایی تاریک است. البته همین فضای تاریک و دنج باعث جذب بسیاری از گردشگران در ساعات مختلف روز شده و از آن به عنوان یکی از دنج‌ترین بام‌های تهران یاد می‌شود.

بام شهرک قائم

شهرک قائم نام شهرکی در بخش شمال‌ شرقی تهران و بزرگراه ارتش است. انتهای این شهرک به بخش‌های کوهستانی شمالی شهر تهران ختم می‌شود که در قسمت شمالی و پایانی این شهرک، بام شهرک قائم قرار دارد.

در محدوده این بام به علت خلوتی و دنجی آن، امکانات رفاهی خاصی وجود ندارد. در محدوده این بام، فقط تعداد انگشت‌شماری صندلی وجود دارد که آسیب بسیاری دیده‌اند، اما برای گردشگرانی که علاقه خاصی به دیدن مناظر شهر تهران دارند، بسیار جذاب است. البته پارک سوهانک شهر تهران در نزدیکی بام شهرک قائم واقع شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون