کد خبر: ۴۱۶۱۶
۱۰:۴۱ -۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
افزایش نرخ بهره در آمریکا همیشه کابوس بیت‌کوین بود، اما حالا بعد از خبر بزرگ‌ترین افزایش نرخ آمریکا در ۲ دهه اخیر، بیت‌کوین ۵ درصد رشد کرده است.

بیت کوین

نشان تجارتهمین چند ساعت پیش بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا بزرگ‌ترین افزایش نرخ خود در ۲۰ سال اخیر را اعلام کرد. به نظر می‌رسد نهادهای مالی آمریکایی مبازره خود با تورم را شروع کردند. فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره خود را ۰/۲۵ درصد افزایش داد اما حالا اعلام کرد نرخ بهره را به ۰/۷۵ تا یک درصد رسانده است.

البته این موضوع کاملا قابل پیش‌بینی بود. تورم آمریکا به بالاترین حد خود در ۴۰ سال اخیر رسیده است. همه‌گیری کویید۱۹ و جنگ اوکراین و روسیه مشکلات زیادی در زنجیره تامین به وجود آوردند. در نهایت بالا رفتن تورم باعث شد تا دولت از سیاست‌های انقباضی برای کنترل تورم استفاده کند. این تنها مختص آمریکا نیست. هند پس از دو سال و استرالیا بعد از ۱۱ سال به تازگی نرخ بهره خود را افزایش دادند. بانک انگلستان هم از ماه دسامبر چهار بار نرخ بهره خود را افزایش داده است.

جرم پاول، رئیس فدرال رزرو در سخنرانی روز چهارشنبه خود گفت: تورم بسیار بالاست و ما مشکلاتی که تورم ایجاد می‌کند را درک می‌کنیم. ما تلاش می‌کنیم تورم را مهار کنیم.

«احتمالا بانک‌ها با افزایش نرخ بهره و کاهش وام‌های بانکی، پول در گردش را جذب می‌کنند. به اصطلاح ساده وقتی نقدینگی کم شود تقاضا هم کاهش پیدا می‌کند.»

آشتی بیت‌کوین با نرخ بهره

افزایش نرخ بهره از سمت فدرال رزرو همیشه مثل بختگی برای بیت‌کوین بود. همین چند وقت پیش که بیت‌کوین تا ۴۶ رشد کرده بود اما خبر افزایش احتمالی نرخ بهره باعث شد تا بیت‌کوین تا ۴۰ هزار دلار و بعد از آن تا ۳۸ هزار دلار ریزش کند. اما این بار ماجرا فرق می‌کند. بیت‌کوین بعد از خبر بزرگ‌ترین افزایش نرخ بهره در دو دهه اخیر رشد کرد. انگار بیت‌کوین با نرخ بهره آشتی کرده است.

بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵ درصد رشد کرده و در محدوده ۳۹ هزار و ۸۰۰ دلار معامله می‌شود.

بیت‌کوین به دلیل خبر رشد کرد اما تحرکاتی هم در نمودار تکنیکال روزانه این ارز دیده می‌شود. اندیکاتور مکدی در آستانه صدور سیگنال خرید است. اگر این سیگنال صادر شود می‌توانیم به رشد بیشتر بیت‌کوین امیدوار باشیم. از طرفی شاخص مقاومت نسبی در حال صعود به نیمه بالایی کانال است و اگر بالای ۶۰ تثبیت شود می‌توان امیدوار بود.

در نمودار چهار ساعته اما مکدی در محدوده ۳۷ هزار و ۵۰۰ دلار سیگنال خرید صادر کرده است. شاخص مقاومت نسبی هم روی عدد ۶۶ قرار دارد.

در نمودار روزانه کندل‌ از کف کانال بولینگرباند صعود کرد و حالا در میانه این کانال قرار دارد.

علاوه بر بیت‌کوین ارزش بازار رمزارزها بیش از ۶ درصد رشد کرد و ارزهایی مانند سولانا، اتریوم و کاردانو به ترتیب ۷ درصد، ۶ درصد و ۱۳ درصد رشد کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون