کد خبر: ۳۹۱۷۹
۱۸:۵۸ -۲۳ بهمن ۱۴۰۰
امروز در حالی شاخص کل بورس افت ۳۸ واحدی داشت و به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد رسید که یک کارشناس بازار سرمایه از معاملات با احتیاط در بورس خبرداد.

بازار بورس و سرمایه

نشان تجارتبازار بورس مدت هایت روند منفی دارد و گاهی در بهترین حالت فقط درجا می زند. برخی معتقدند این تعلیق مربوط به انتظار بازار از نتیجه مذاکرات وین است. موضوعی که ممکن است در صورت نتیجه مثبت بازار سرمایه را زیر وبر کرده و دوباره نقدینگی به سمت این بازار حرکت کند.

در همین زمینه احمد اشتیاقی کارشناس بازار سرمایه درگفتگو با اقتصاد 24 گفت: امروز هم بازار مانند روزهای گذشته با احتیاط فعالیت خود را به پایان رساند.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه بورس در انتظار تحقق برجام است، گفت: امروز هیچ کسی خریدار سهام بزرگ در بازار نیست و در نهایت اطمینان بدنبال تعیین تکلیف برجام هستند.

وی ادامه داد: بازار در فاز احتیاط بسر می برد و درهمین نقاطی که معاملات درآن انجام می گیرد تا تعیین سرنوشت برجام،معاملات در بازار انجام می شود.

اشتیاقی تأکید داشت: در حال حاضر هر کسی که نقدینگی در دست دارد حاضر نیست در بازار سهام رو به بالا خریداری کند. امروز سهام های پایین خریداری می شد اما از خرید سهام های بالا اجتناب می کردند.
این کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران و سرمایه گذاران انتظار دارند آثاراحیای برجام روی قیمت دلار تخلیه شود.

وی تصریح داشت: فعالان بازارمعتقدند که دلار در ناحیه 25 هزار تومان تک نرخی می شود و این قطعاً نیاز به تضمین برای سهامداران و سرمایه گذاران در این بازار دارد .

رشد شاخص کل

براساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۰۲ درصد رشد داشت و به محدوده ۳۲۶ هزار و ۲۹۹ واحد رسید.معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۵۶ هزار و ۹۷۲ معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۵۵۲ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای فارس، فملی، ومعادن، حکشتی، کگل، شبندر و خپارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای فولاد، وبملت، نوری، خودرو و وتجارت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

در روز شنبه شاخص فرابورس با افت ۱۲ واحدی به محدوده ۱۷ هزار و ۵۶۷ واحد رسید. تعداد معاملات فرابورس نیز به۲۴۰ هزار و ۴۸۳ رسید.

امروز نمادهای شراز، بپاس، وهور، تجلی و فزر تاثیر مثبت و نمادهای غصینو، زاگرس، اتکای، آریا نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای فزر، تجلی، کرمان، فرابورس، توسن، مدیریت و فجهان نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.
بیش از سه درصد از نمادها معادل ۷۲ نماد رشد داشتند. ۱۹۰ نماد نیز روند نزولی به خود گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود دو هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان رسید.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون