کد خبر: ۳۸۹۸
۱۸:۰۸ -۱۴ خرداد ۱۳۹۶
رئال مادرید شب گذشته برای دوازدهمین بار قهرمان اروپا شد و حالا چه در دوران سیاه و سفید و چه در عصر معاصر، رکورددار قهرمانی در این تورنمنت است.
ورزش و جوان- پیروزی 1-4 رئال بر یوونتوس در میلینیوم کاردیف، به منزله کسب دومین عنوان قهرمانی متوالی این تیم در چمپیونزلیگ هم بود که یک رکورد جدید محسوب می شود. در تاریخ این رقابت ها، پاکو خنتو از رئال با 6 قهرمانی رکورددار است.

او بین سال های 56 تا 60 میلادی همراه با دی استفانو، 5 بار متوالی قهرمان اروپا شد و سال 66 نیز یک قهرمانی اروپای دیگر با رئال کسب کرد. پس از او دی استفانو و پائولو مالدینی با 5 قهرمانی قرار دارند.


خنتو اولین قهرمانی اروپای خود با رئال را در 22 سالگی به دست آورد و در 25 سالگی آنها را به 3 افزایش داد. جالب اینکه در رئال مادرید فعلی، 4 بازیکن با پیراهن رئال در 25 سالگی صاحب 3 عنوان قهرمانی اروپا شده اند: واران، کارواخال، کاسیمیرو و ایسکو.


این 4 بازیکن حداقل 10 سال دیگر نیز فرصت خواهند داشت تا با اضافه کردن سه جام دیگر، با رکورد خنتو برابری کنند. گذشت زمان نشان خواهد داد که کدام یک به این رکورد خواهند رسید و البته شاید هیچکدام هم به چنین توفیقی دست پیدا نکنند.


منبع: ورزش سه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون