کد خبر: ۳۸۷۷۳
۱۳:۳۲ -۱۰ بهمن ۱۴۰۰

تعیین تکلیف سهام عدالت در جلسه شورای عالی بورس

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار، از برگزاری جلسه‌ای در شورای عالی بورس با موضوع سهام عدالت خبر داد.

سهام عدالت

نشان تجارت - جلسات شورای عالی بورس در تاریخ‌های ۹ شهریور، ۲۱ مهر، ۱۸ آبان، ۱۶ آذر و ۱۴ دی برگزار شده است و جلسه آتی این شورا نیز در روز چهارشنبه ۱۳بهمن ماه برگزار می‌شود که موضوع این جلسه، تصمیم‌گیری نهایی در مورد سهام عدالت است.

لازم به ذکر است در راستای تصمیم‌گیری نهایی در زمینه سهام عدالت، کارگروهی تخصصی ذیل شورای عالی بورس برای بررسی تمامی موضوعات با اهمیت مربوط به سهام عدالت متشکل از نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی‌سازی، مجلس شورای اسلامی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اتاق تعاون، بازرسی کل کشور و کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت برگزار شد که تصمیمات و پیشنهادهای این کارگروه برای بررسی و تصمیم‌گیری نهایی به شورای عالی بورس ارائه شود.

براساس اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، مبلغ سود سال ۹۹ شرکت‌های سهام عدالت هنوز نهایی نشده، اما محاسبات اولیه حاکی از سود بالای ۵۰۰ هزار تومان برای سهام داران عدالت است. حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی نیز، میزان سود سهام عدالت را ۶۰۰هزار تومان اعلام کرد و به گفته وی، این سود تا پایان سال جاری واریز خواهد شد. 

سود سال ۹۹ سهام عدالت شرکت‌های غیربورسی حدود ۲هزار و  ۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی رقمی حدود ۲۹هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

جمع سود دو شرکت بورسی و غیربورسی عددی معادل حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است که این رقم باید میان ۴۹ میلیون سهامدار توزیع شود، بر این اساس تا پایان سال به هر سهامدار احتمالا رقمی حدود ۶۰۰ هزار پرداخت می‌شود.

جمع سود سال ۹۸ که سال گذشته به حساب سهامداران پرداخت شد، حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال این عدد به بیش از ۳۱هزار میلیارد تومان رسیده است.

برخی از شرکت های بزرگ مانند دخانیات، مخابرات و غیره سود سال‌های گذشته خود را به طور کامل پرداخت نکردند. سازمان خصوصی سازی مکلف به پیگیری از این شرکت‌ها است و موارد حقوقی لازم در مورد آنها را اعمال کرده است تا این شرکت‌ها هرچه زودتر باقی‌مانده سود سال گذشته را پرداخت کنند.

برچسب ها:
ارسال نظرات
گوناگون