کد خبر: ۳۸۷۲۷
۱۴:۴۷ -۰۹ بهمن ۱۴۰۰
حسین حسین‌زاده، عضو فراکسیون ورزش مجلس مطرح کرد
عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: فوتبال یک پدیده بزرگ اجتماعی است که حتی گاهی به میدان رقابت سیاسی و اقتصادی کشور‌ها تبدیل می‌شود. ما باید برای علاقه چند ده میلیون انسان به سرخابی‌ها احترام قائل شویم و فکر نکنیم اگر کاری برای آن‌ها انجام شود تنها هزینه است، بلکه آماده‌سازی این بستر می‌تواند برخی معضلات اجتماعی را به حداقل برساند.

حسین حسین زاده

نشان تجارت - محمد آیتی: کمتر کسی در ایران است که خیلی علاقه‌ای به فوتبال که ورزش اول دنیاست، نداشته باشد. از این‌رو در کشور ما هم بسیاری از افراد یا طرفدار تیمی خاص هستند یا سعی می‌کنند از دیدن فوتبال لذت ببرند.

تماشای فوتبال تنها برای لذت‌بردن نیست، در همین ایران، شاید به جرات بتوان گفت که ۶۰ تا ۷۰ میلیون نفر یا دل در گرو استقلال دارند یا حامی پرسپولیس هستند و با برد و باخت‌های این دو تیم، روز‌ها شاد و یا ناراحت می‌شوند.

در دنیا و به خصوص کشور‌های پیشرفته برای طرفداران تیم‌های ورزشی احترام زیادی قائلند، زیرا این موضوع را یک پدیده اجتماعی بزرگ می‌دانند که اثرات آن می‌تواند در دیگر حوزه‌ها هم به وضوح دیده شود.

اما به نظر، این پدیده در ایران خیلی جدی گرفته نشده است و برای همین در حق تیم‌های ورزشی و حامیانش ظلم می‌شود. همین مدیریت نابسامان دولتی در هفته‌های گذشته باعث شد که دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس از حضور در مسابقات آسیایی حذف شوند.

بی‌تردید، تصدی‌گری دولت در مدیریت سرخابی‌ها که همیشه نگاهش به این دو باشگاه، استفاده ابزاری بوده کاری کرد که کنفدراسیون فوتبال آسیا قاطعانه این دو باشگاه پرطرفدار را از مسابقات آسیایی حذف کند. از سوی دیگر، عدم‌درآمدزایی لازم این دو باشگاه که ریشه در همین مدیریت دولتی و سوءاستفاده صدا و سیما در پرداخت‌نکردن حق پخش بازی‌ها دارد، روند ادامه کار سرخابی‌ها را در سراشیبی قرار داده است.

در همین خصوص، حسین حسین‌زاده عضو فراکسیون ورزش مجلس گفت: اول از همه ضرورت دارد که نگاه همه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به ورزش و به خصوص فوتبال تغییر کند و تصورشان از تماشای بازی، صرفاً سرگرمی نباشد.

وی افزود: فوتبال یک پدیده بزرگ اجتماعی است که حتی گاهی به میدان رقابت سیاسی و اقتصادی کشور‌ها تبدیل می‌شود. از سوی دیگر، مردم زیادی از جمله جوانان در همین ایران، دل در گرو تیمی خاص دارند که اکثراً یا استقلالی هستند یا پرسپولیسی. ما باید برای علاقه این چند ده میلیون انسان، احترام قائل شویم و فکر نکنیم اگر کاری برای آن‌ها انجام شود تنها هزینه است، بلکه آماده‌سازی این بستر می‌تواند برخی معضلات اجتماعی را به حداقل برساند.

نماینده لارستان تصریح کرد: بار‌ها دو تیم استقلال و پرسپولیس از سوی کنفدراسیون آسیا تذکر گرفتند و همیشه خطر حذف از مسابقات بیخ گوش آن‌ها بود و متاسفانه مسئولان هم خیلی دل به کار نمی‌دادند تا مشکل حل شود. همین رویکرد باعث شد تا بالاخره این دو تیم از آسیا حذف و دل میلیون‌ها ایرانی به خاطر این سوءمدیریت بشکند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس اظهار داشت: بخش عمده درآمد این دو باشگاه باید از تبلیغات روی لباس، تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی تامین شود که متاسفانه در موارد دوم و سوم همیشه با چالش روبرو بودند. یکبار برای همیشه باید تکلیف را در این باره مشخص کرد. همین رویکرد نادرست باعث شده تا نه‌تنها این دو تیم، بلکه مردم هم از عشق به فوتبال محروم شوند.

حسین‌زاده گفت: مردم ما حق شاد بودن دارند. چه گناهی کرده‌اند که باید از دیدن فوتبال محروم شوند. فوتبالی که میلیارد‌ها دلار برایش هزینه می‌شود و به عنوان یک صنعت پو‌ل‌ساز در دنیا شناخته شده است، چرا ما از درآمدی که می‌توان از آن حاصل کرد، بی‌بهره‌ایم.

وی افزود: مسئولان سه قوه و نهاد‌های دست‌اندرکار مثل فدراسیون فوتبال باید دور هم جمع شوند و رفع مشکل کنند تا مردم بیشتر از این آسیب نبینند.

نماینده لارستان در پایان خاطرنشان کرد: چندین بار اعضای فراکسیون ورزش با رییس سازمان صدا و سیما جلسه داشته‌اند و حتی فراکسیون ورزش در حال کلیدزدن بحث تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش است و قطعاً صدا و سیما هم در این موضوع دخیل است و باید مدیران آن به مجلس بیایند و جوابگو باشند.

منبع: جامعه24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون