کد خبر: ۳۸۰۲۲
۱۳:۴۷ -۱۹ دی ۱۴۰۰
رییس سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری و انتقال سرخابی‌های پایتخت گفت: دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس چیزی برای عرضه و ارائه ندارند و تنها دارایی آن‌ها فوتبالی است که مردم از آن لذت می‌برند.

تلویزیون باید حق پخش باشگاه‌ها را پرداخت کند / تنها دارایی سرخابی‌ها «فوتبال» است

نشان تجارت - حسین قربان زاده افزود: باشگاه استقلال و پرسپولیس هواداران بیشماری دارند که می‌توانند زمینه ساز درآمدزایی برای این دو باشگاه باشند. نمی‌توان و نباید به راحتی از این حجم هوادار گذشت. اما فراموش نکنیم این دو باشگاه چیزی برای ارائه ندارند و تنها چیزی که آن‌ها را به مردم و این هواداران وصل می‌کند، فوتبالی است که از آن لذت می‌برند.


وی ادامه داد: هدف این است که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بهتر اداره شده و درآمدزایی داشته باشند. در این شرایط نمی‌توان و نباید از حق پخش تلویزیونی گذشت چرا که این یک منبع درآمدزایی مستمر برای این دو باشگاه است و باید حق را رعایت کرد.

رییس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: حدود ۷۰ تا ۹۰ درصد درآمدزایی باشگاه‌های فوتبال از حق پخش تلویزیونی است، اگر سهام این دو باشگاه سود آور باشد، حتما مردم سهام آن‌ها را می‌خرند. پذیرش در بازار سرمایه به این شکل است که باید سودآور باشد.

قربان زاده تصریح کرد: رگ حیاتی این دو باشگاه و لازمه حیات آن‌ها این است که پس واگذاری یک مسیر سودآوری مستمر داشته باشند و باید این مسیر تضمین شود.

وی تاکید کرد: اصل ایراد کمیته حرفه‌ای سازی فوتبال چیست؟ همه ایراد گرفته شده در ۳ خط خلاصه می‌شود که ترجمه آن این است که هر شخص حقیقی یا حقوقی که درگیر اداره یا عملکرد ورزشی یا سهام دارد مستقیم یا غیرمستقیم نمی‌تواند در باشگاه دیگری همین نقش‌ها را ایفا کند. در این موارد در مورد دولتی بودن هیچ اشاره‌ای نشده است و بحث مستقیم و غیرمستقیم مطرح است.

رییس سازمان خصوصی سازی خاطر نشان کرد: صورت‌های مالی استقلال آمده است، ۲۳۲ میلیارد تومان زیان انباشه این باشگاه است و مبلغی هم مربوط به زیان‌های سال قبل است. باید بند‌های زیان دهی اصلاح شود. در مورد باشگاه پرسپولیس هم باید بگویم هنوز صورت‌های مالی را ارائه نکرده اند و قرار است در روز‌های آینده این کار انجام شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون