کد خبر: ۳۸۰۰۱
۲۰:۰۳ -۱۸ دی ۱۴۰۰
صدور پروانه‌های ساختمانی کل کشور در تابستان ۱۴۰۰ کاهش حدود ۳۲ درصدی را نسبت به تابستان ۹۹ تجربه کرد. این اتفاق در حالی است که اوج ساخت و ساز سالانه مسکن در نیمه اول سال و به وِیژه فصل تابستان رخ می‌دهد.

روی گردانی سازندگان از بازار مسکن / کاهش قابل توجه ساخت و ساز در تابستان امسال

نشان تجارت - مرکز آمار در آخرین گزارش خود از کاهش قابل ملاحظه ساخت و ساز در تابستان امسال خبر داده است. بر اساس این گزارش شمار پروانه ساختمانی صادر شده در کل مناطق کشور، تابستان امسال کاهش ۳۱.۹ درصدی را نسبت به تابستان ۹۹ تجربه کرده است.

در تابستان سال ١٤٠٠، تعداد ۹۳ هزار و ۵۷۸ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌های کشور پیش بینی شده است که نسبت به فصل گذشته ٩,٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٣١.٩ درصد کاهش داشته است. متوسط تعداد واحد مسکونی در هر پروانه احداث ساختمان ٣.٢ واحد بوده است.

همچنین مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان حدود ۱۷ هزار و ۴۷۲ هزار مترمربع بوده است که از این نظر نسبت به فصل گذشته ٥٢,٨درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨.٥ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه¬‌های احداث ساختمان ٥٨٩ مترمربع بوده است.

بر اساس گزارش مرکز آمار در تهران هم، تابستان امسال ۱۲ هزار و ۴۹۳ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران، پیش بینی شده که نسبت به فصل گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است، اما این تعداد نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٩.٦ درصد کاهش را نشان می‌دهد. متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٧.٨ واحد بوده است.

همچنین مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان صادرشده از سوی شهرداری تهران در تابستان ١٤٠٠ بالغ بر ۲ هزار و ۴۸۶ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ١٩,٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٢.٥ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی ١٥٥٣ مترمربع بوده است.

مجموع مساحت زمین در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری تهران در حدود ٦١٢ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته٣٤,٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته ٥.٧ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زمین در پروانه¬های احداث ساختمان ٣٨٢ مترمربع بوده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون