کد خبر: ۳۷۵۰۷
۱۴:۰۰ -۰۴ دی ۱۴۰۰
دانشمندان می‌گویند برخی علائم ابتلا به سویه امیکرون متفاوت‌تر از سایر سویه‌های کروناست.

اومیکرون

نشان تجارت - ویروس کرونا دو سال است که جهان را درگیر خود کرده است. علائم رایج ابتلا به کرونا شامل تب، سرفه، خستگی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و بثورات پوستی است.

با این حال، سویه‌های مختلف کووید ۱۹ که به دلیل جهش‌های رخ داده در این ویروس بروز کرده اند گاهی علائم بخصوصی دارند. سویه امیکرون که به تازگی در آفریقای جنوبی مشاهده شده است نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از آنجا که شواهد اولیه از قدرت سرایت پذیری بالای امیکرون نسبت به سویه‌های دیگر کرونا حکایت دارد، شناسایی علائم ابتلا و قرنطینه کردن فرد بیمار بسیار ضروری است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد افراد پس از تست کرونا و اطمینان از آلوده شدن به ویروس باید خود را در خانه قرنطینه کرده است و به سایر افرادی که با آن‌ها در تماس بوده اند این موضوع را اطلاع دهند.

متخصصان آفریقای جنوبی می‌گویند در کنار علائم مختلف ابتلا به سویه امیکرون، یک علامت در هنگام شب فرد بیمار را درگیر می‌کند. یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد افراد مبتلا به سویه جدید از تعریق شدید شبانه در بستر رنج می‌برند.

تعریق شبانه اصطلاحی است که به عرق کردن شدید در طول شب اطلاق می‌شود. در این حالت حتی زمانی که فرد در یک اتاق خنک نیز می‌خوابد شاهد تعریق و خیس شدن بالش و پتوی خود است. در کنار سایر علائم رایج کرونا، دانشمندان مشاهده کرده اند که سویه امیکرون در بیماران باعث خارش گلو، بی حالی و خشکی گلو نیز می‌شود.

با این حال، دانشمندان در مطالعات اولیه خود شاهد آن بودند که علائمی که در بیماران مبتلا به امیکرون مشاهده می‌شود ملایم‌تر از علائمی است که در بیماران مبتلا به سایر سویه‌ها به ویژه سویه دلتا بروز می‌کند.

مقامات بهداشتی همزمان با نزدیک شدن به جشن‌های سال جدید میلادی از مردم می‌خواهند از اجتماعات و دورهمی‌های بزرگ اجتناب و علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، حتما دوز تقویتی (دوز سوم) واکسن کرونا را نیز دریافت کنند.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون