کد خبر: ۳۷۵۰۲
۱۰:۰۰ -۰۴ دی ۱۴۰۰
دندان ها عضو بسیار مهم، ارزشمند و کاربردی از بدن مان هستند که متاسفانه بسیاری از ما تا زمانی که این نعمت مهم الهی را از دست نداده ایم یا در این مورد به مشکل نخورده ایم قدر آن را نمی دانیم.

نشان تجارت - دندان ها عضو بسیار مهم، ارزشمند و کاربردی از بدن مان هستند که متاسفانه بسیاری از ما تا زمانی که این نعمت مهم الهی را از دست نداده ایم یا در این مورد به مشکل نخورده ایم قدر آن را نمی دانیم. برای اینکه از بروز مشکلات دندان، مانند پوسیدگی دندان و دندان درد جلوگیری کنیم بهتر است از همین الان از آنها به خوبی مراقبت کنیم. مراقبت از دندان ها ها چندان کار پیچیده ای نیست و شما می توانید با رعایت چند نکته ساده از دندان ها به خوبی مراقبت کنید.

1- مسواک زدن

دندان هایتان را به طور مرتب و با نظم مسواک بزنید، همچنین روش صحیح مسواک زدن را نیز یاد بگیرید، با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید نحوه صحیح مسواک زدن دندان ها را بیاموزید.

از مسواکی که دارید به خوبی مراقبت کنید، برای مثال مسواک تان را در دستشویی و توالت نگهداری نکنید، این فضا مقدار بسیاری زیادی باکتری دارد که می‌توانند برای دندان‌ها و دهان شما آسیب زا باشند. خوب است بدانید که یک مسواک خوب چه ویژگی هایی دارد. همچنین از مسواک تان به مدت طولانی استفاده نکنید، زمانی که دید کیفیت مسواک تان مانند قبل نیست و از کیفیتش کم شده است، نسبت به تعویض مسواک تان اقدام کنید. گفته می شود تقریبا هر 3 ماه یک بار لازم است مسواک تعویض شود.

مراقبت از دندان ها

2- مراجعات منظم به دندانپزشکی

مراجعه به دندانپزشکی و بررسی وضعیت دندان ها شاید کمی وقت تان را بگیرد، اما این کار باعث می شود اگر مشکلی در دهان یا دندانها مشاهده شد در همان ابتدا قبل از جدی تر شدن مشکل درمان انجام شود. همیشه شنیده ایم که می گویند پیشگیری بهتر از درمان است، پس با مراجعه های منظم به دندانپزشکی و بررسی وضعیت دندان هایتان از بروز مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان جلوگیری کنید.

3- خمیر دندان نخورید

ممکن است در زمان مسواک زدن دندانها و خمیردندانی شدن دهان مقداری از خمیر دندان ناخواسته وارد معده شود. فلواریدی که معمولا در خمیردندان ها وجود دارد، برای سلامت دندان ها مفید است، اما اگر همین خمیر دندان حاوی فلوراید خورده  شده و وارد شکم شود، باعث می شود دندان ها لکه دار شوند و ظاهر پوسیده پیدا کند. پس در زمان مسواک زدن مراقب این مورد نیز باشید.

4- به دندانپزشکی با کیفیت مراجعه کنید

چه در چکاپ دندانپزشکی و چه زمانی که دندان تان آسیب دیده باشد و نیاز به درمان داشته باشد در انتخاب دندانپزشک تان دقت داشته باشید، سعی کنید با تحقیق و بررسی به یک دندانپزشکی مراجعه کنید که خدمات دندانپزشکی با کیفیت ارائه می دهد.

5- مراجعه به دندانپزشک در در صورت وجود موارد مشکوک

مثلاً اگر در لثه یا دندان هایتان موارد و نشانه های جدید و مشکوکی مانند لکه های غیر طبیعی، خونریزی های زیاد و ... مشاهده کردید، حتماً به دندانپزشکی مراجعه کنید تا مشکل بررسی شود.

مراقبت از دندان ها

6- زدودن جرم های روی دندان

پلاک های روی دندان ها زمانی که تمیز نمی شوند، به دندان ها چسبیده و کم کم تبدیل به جرم دندان می‌شوند، وجود این جرم های سفت روی دندان و لثه ها باعث بروز مشکلاتی در دهان و دندان ها مانند پوسیدگی دندان، تحلیل لثه و ... می شوند و به دندان هایتان آسیب می زنند. با رعایت بهداشت دهان و دندان از تشکیل این جرم ها جلوگیری کنید و اگر جرم روی دندان هایتان مشاهده می کنید با می توانید با جرم گیری دندان ها این مشکل را برطرف کنید.

برچسب ها: نشان تجارت دندان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون