کد خبر: ۳۵۶۱۳
۱۱:۴۴ -۰۹ آبان ۱۴۰۰
دموند اختر: طارمی ۱۰ سال در فوتبالش جلو افتاد
مصاحبه خواندنی ادموند اختر، مهاجم سابق استقلال در خصوص سه بازیکن مطرح تیم ملی را در زیر بخوانید.

ادموند اختر

نشان تجارت - فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال، امیر عابدزاده، مهدی طارمی و سردار آزمون را در جمع بهترین‌های دنیا در سال ۲۰۲۱ قرار داد. ادموند اختر مهاجم سابق استقلال در تحلیل این انتخاب توضیحاتی می‌دهد. او حسرت می‌خورد که چرا مهدی طارمی دیر به اروپا رفت.

نام طارمی و سردار آزمون در جمع بازیکنان برتر جهان در سال ۲۰۲۱ قرار گرفته. افتخار بزرگی است...

بله. سردار به نظر من جزو تاپ‌ترین بازیکنان قاره‌آسیاست. من تا حدودی می‌دانم چرا او در زنیت دل نمی‌کند و در روسیه به کارش ادامه می‌دهد. پولی که می‌گیرد شیرین است. باشگاه زنیت پول زیادی دارند. به موقع دستمزد‌ها را می‌دهد. سردار هم احتمالا روی این موضوع وسواس دارد و نمی‌خواهد جدا شود.

یعنی دستمزد عامل ماندن او در روسیه است؟

شما شک نکنید حداقل دستمزدی سردار در سال از زنیت می‌گیرد ۵ میلیون یورو است. ۵ سال است تیم‌های مختلف دنیا آزمون را می‌خواهند، ولی سردار جدا نمی‌شود. به نظر من سردار آزمون پولی را که باید درآورده. از الان به بعد باید هدفش را تغییر دهد. سن و سال مناسبی دارد. الان بهترین زمان است تا بتواند به تیم‌های بزرگ دنیا منتقل شود. مطمئنا با یک انتخاب خوب می‌تواند موفقیتش در زنیت را تکرار کند. او هم باید مثل مهدی طارمی تصمیم بگیرد.

مهدی طارمی هم در فوتبال اروپا به بلوغ خود رسید و در حال حاضر یکی از بهترین مهاجم‌های قاره است.

بله. به نظر من مهدی طارمی با یک انتخاب خوب ۱۰ سال در فوتبالش جدا افتاد.‌ای کاش مهدی قبل از اینکه به الغرافه می‌رفت، پرتغال را انتخاب می‌کرد. اگر طارمی الان به جای ۲۹ سال، ۲۵ سالگش بود، می‌توانست تبدیل به یکی از گرانترین بازیکنان جهان شود. می‌توانست به بهترین تیم‌های دنیا برود و دیگر بازی در باشگاهی مثل رئال برایش رویا نمی‌شد. طارمی همه چیز دارد. قدرت، سرعت، هوش و از همه مهتر، مصدوم نشدن. شما ببینید بازیکنان ما در اروپا چقدر مصدوم می‌شوند. مهدی، اما تمام توانایی‌های بدنی را یک جا دارد. خودش را تا اینجا ثابت کرده است. لیگ پرتغال درجه یک نیست، ولی پورتو در جهان درجه یک است. وقتی شما بتوانی آنجا خودت را ثابت کنی یعنی بازیکن بزرگی هستی.

گلزنی‌های او در لیگ قهرمانان هم به معروف شدنش کمک زیادی کرده است.

دقیقا. مهدی به تیم‌هایی مثل چلسی، یوونتوس و لیورپول گل زده است. این‌ها ویترین هستند. باعث می‌شود بازیکن بیشتر مطرح شود. مهدی اگر به جای الغرافه به پرسپولیس می‌رفت، الان وضعیتش بهتر هم بود. او با انتخاب قطر اشتباه کرد. باز هم اشکالی ندارد. انصافا در این مدت هم فوق العاده عمل کرده است.

امیر عابدزاده هم با جنگندگی تمام موفق شد تبدیل به یکی از بهترین‌های جهان شود.

همین که از زیر ساله پدرش خارج شده، کار بزرگی است. امیر سال‌های نوجوانی را در اروپا گذارند و تنها زندگی کرد. به نظر من عملکرد امیر تحسین برانگیز است. مسیر او را نگاه کنید. از تیم ماریتمو که در اروپا درجه پنجمی است، خود را بالا کشید و به تیم پونفرادینا رفت که در اروپا درجه سه است. امیدوارم در آنجا هم موفق شود و به لالیگا برود. این افتخار برای همه ماست. یک نکته دیگر بگوئیم. امیر، بیرانوند، قلی زاده، علیپور یا نیازمند می‌توانستند در ایران باشند و ۵ برابر پول بگیرند، ولی به خاطر پیشرفت به اروپا رفتند. این نشان می‌دهد بازیکنان ما چرا موفق هستند.

منبع: جام جم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون