کد خبر: ۳۳۳۶۹
۲۳:۲۶ -۱۱ شهريور ۱۴۰۰
بهرام عین الهی عصر امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام یافته تا پایان هفته آینده ۱۹ میلیون دُز واکسن وارد کشور خواهد شد و تا پایان شهریورماه نیز تعداد واکسن‌های وارد شده به ۴۰ میلیون دُز واکسن خواهد رسید.

واردات واکسن کرونا

نشان تجارتبهرام عین الهی عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، اظهار کرد: در حال حاضر در نقاط مختلف کشورمان همانند استان اردبیل شاهد روند کُند واکسیناسیون هستیم که این روند باید با واکسیناسیون سه شیفتی رفع شود.

وی افزود: باید طرح واکسیناسیون خانه به خانه افراد واجد شرایط واکسیناسیون در کشورمان اجرا شود. متاسفانه شرایط بیمارستانی استان اردبیل مناسب نیست و برای تجهیز امکانات نیازمند اقدامات ویژه است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: استان اردبیل پتانسیل توریست درمانی دارد و در این حوزه با وزیر امور خارجه کشورمان گفتگوهایی انجام شده تا سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو به شکل ویژه در این حوزه فعال شود.

وی تشریح کرد:در طول سال‌های اخیر بودجه وزارت بهداشت ۵ برابر شده است و در حال حاضر بودجه این وزارت خانه ۱۳۷ هزار میلیارد تومان است.

عین الهی ادامه داد:سلامت الکترونیک یک موضوع مهم و حساسی است که در جلسه هیئت دولت به شکل ویژه مطرح شد و اقدامات جامع و لازم در حال تدوین است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد:مشکل کمبود واکسن رفع شده است و تنها راه‌حل کنترل کرونا‌، واکسیناسیون است و از روز اول آغار دولت، رئیس جمهور پیگیراین موضوع بودند.
۴۰ میلیون دُز واکسن تا پایان شهریور ماه وارد کشور می‌شود

وی بیان کرد: با توجه به اقدامات انجام یافته تا پایان هفته آینده ۱۹ میلیون دُز واکسن وارد کشور خواهد شد و تا پایان شهریورماه نیز تعداد واکسن‌های وارد شده به ۴۰ میلیون دُز واکسن خواهد رسید.

عین الهی عنوان کرد:استان‌ها توجه کنند که میزان ارسالی واکسن بر اساس میزان واکسیناسیون خواهد بود و ظرفیت استان اردبیل در واکسیناسیون بیش از شرایط فعلی که حداکثر ۲۰ هزار دُز بوده، است.

وی گفت:بازگشایی مدارس و دانشگاه بر اساس وضعیت کرونا خواهد بود و تلاش خواهیم کرد آموزش به صورت حضوری و مجازی انجام گیرد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واکسیناسیون والدین دانش‌آموزان سراسر کشور بزودی آغاز خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون