کد خبر: ۳۳۲۴۲
۱۵:۱۸ -۰۸ شهريور ۱۴۰۰
آنطور که از گفته‌های مردم برمی‌آید پرداخت وام ودیعه مسکن در بیشتر شعب بانکی متوقف شده است. دبیر کانون بانک‌های خصوصی علت ته کشیدن بودجه شبکه بانکی برای پرداخت این وام را قانون بانک‌مرکزی می‌داند.

وام ودیعه مسکن

نشان تجارتظاهرا این روزها گرفتن وام ودیعه مسکن سخت‌تر از همیشه شده است منتها این بار دیگر مشکل از ضامن و وثیقه یا مهلت ثبت‌نام گذشته است.

محمدرضا جمشیدی، دبیر کانون بانک‌های خصوصی در پاسخ به علت توقف اعطای این وام می‌گوید: احتمالا بودجه بانک‌ها تمام شده است چون هیچ منعی برای پرداخت وجود ندارد. وام ودیعه از منابع قرض‌الحسنه تامین می‌شود و بعید نیست که منابعشان در این زمینه تمام شده باشد.

اما آیا ممکن است اعتبار وام ودیعه بانک‌ها مجددا افزایش یابد؟ جمشیدی در پاسخ عنوان می‌کند: خیر. طبق قانون بانک‌مرکزی بانک‌ها نمی‌تواند در هر سال بیش از دو درصد طلب ناشی از اعطای تسهیلاتشان را افزایش بدهند. این بانک‌ها را محدود می‌کند در اعطای تسهیلات.

او می‌افزاید: حتی ممکن است سپرده‌گیری هم کرده باشند و منابع داشته باشند اما بیش از آن حد مشخص اجازه وام‌دهی نداشته باشند پس مجبور می‌شوند اعلام کنند که بودجه‌‍شان تمام شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون