کد خبر: ۳۳۰۴۸
۱۰:۱۷ -۰۱ شهريور ۱۴۰۰
کارشناس بازار طلا و سکه بیان کرد
قیمت طلا و سکه در حالی از هفته گذشته جهش محسوسی را تجربه کرده که عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه معتقد است این افزایش قیمت ادامه دار است و نباید منتظر ارزانی طلا و سکه باشیم.

قیمت طلا

نشان تجارتبازار طلا و سکه از هفته گذشته افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده و دلیل آن عوامل متعددی است ازجمله تسلط طالبان بر افغانستان و معرفی کابینه ابراهیم رئیسی؛ بنابراین جدا از کاهش قیمت در بازار بین المللی سکه و طلا، قیمت‌ها در این بازار دستخوش تغییراتی شده و به شدت افزایشی شده است.

در این میان قیمت طلا به گرمی ۱۱۵۴۹۰۰ تومان و قیمت سکه امامی به ۱۲,۰۳۰,۰۰۰ تومان رسیده است.

چرا طلا گران شد؟

در این رابطه کارشناس بازار طلا و سکه می‌گوید: بخش مهم افزایش قیمت به بحث سیاسی برمی گردد که در منطقه تغییراتی در کشور افغانستان پیش آمد و تحولاتی که در آنجا رخ داد و، اما و اگر‌هایی که در این مسائل هست.

عبادالله محمدولی با بیان اینکه تسلط طالبان بر افغانستان، تاثیر خود را روی اونس جهانی گذاشته و این تاثیر ادامه دار است، گفت: تاثیر این اتفاق به خصوص روی قیمت پول ما در داخل کشور و افزایش قیمت دلار مشخص شده و چند روزی است دلار بالاتر از ۲۷ هزار تومان قیمت خورده است.

طلا بخریم یا نه؟

کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به اینکه همه این موارد باعث می‌شود که قیمت طلا رو به بالا باشد، گفت: خریداران در بازار طلا افزایش یافته اند.

محمدولی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند برای میان مدت و بلندمدت سرمایه گذاری کنند بهترین بازار برای سرمایه گذاری، طلاست.

طلا و سکه ارزان می‌شود؟

کارشناس بازار طلا و سکه به اقتصاد ۲۴ گفت: هرچند ممکن است باز هم قیمت سکه و طلا کاهشی شود، اما انتظارات جامعه را نباید بالا برد.

محمدولی ادامه داد: وضعیت تورم و شاخص‌های مختلف آماری در کشور ما طی چند سال گذشته بهم ریخته و باعث شده شرایط امروز حاکم باشد. پس پیش بینی این است که با معرفی وزرای کابینه سیزدهم و رای اعتماد به آن‌ها و اعلام برنامه‌ها و مدیریت آن‌ها بر وزارتخانه‌ها بهترین حالت کنترل شرایط فعلی است که از این ازهم گسیختگی خارج شود.

قیمت طلا در کوتاه مدت افزایشی است

کارشناس بازار طلا و سکه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه آیا در کوتاه مدت قیمت طلا کاهش می‌یابد، گفت: نباید در کوتاه مدت منتظر کاهش قیمت‌ها باشیم. به هر صورت باید تا پایان سال منتظر باشیم تا آرام آرام بتوانیم وضعیت فعلی را کنترل کنیم و بعد از آن با سیاست‌های پولی و اقتصادی قیمت‌ها را مهار کرده و به وضعیت کاهشی برگردانیم.

محمدولی ادامه داد: سکه از ۱۲ میلیون عبور کرده و فعلا قیمت‌ها افزایشی است و ما هر چه به پایان سال میلادی و شمسی نزدیک می‌شویم بسیاری از شرکت‌ها به دنبال تسویه حساب هستند و بنابراین بازار ما نیازمند ارز‌های کافی و به نوعی طلای کافی است. این‌ها عاملی است که با توجه به رویکردی که دولت رئیسی دارند فعلا تا پایان سال باید برای کاهشی شدن صبر کنیم و قیمت‌ها رو به بالاست.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون