کد خبر: ۳۲۴۶۰
۲۰:۱۷ -۱۸ مرداد ۱۴۰۰
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: لایحه بودجه باید مانند تابلویی، مسائل اساسی را نشان دهد.

بودجه

نشان تجارت - محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در خصوص تایید طرح برخی احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه کل کشور در شورای نگهبان، گفت: یکی از مهمترین ابزار‌های اداره کشور و نیل به اهداف توسعه‌ای بودجه است؛ در این سند یکساله درآمد‌ها و هزینه‌های دولت تعیین می‌شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در لایحه بودجه اهداف زیادی مانند عدم کسری، مواردی که در اقتصاد کشور اثرات فروانی دارند و متغیر‌های اقتصادی کشور که در زندگی مردم می‌توانند اثر گذار باشند رصد می‌شوند و نشان می‌دهد وضعیت مدیریت کشور در حوزه اقتصادی چگونه است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متغیر‌ها در لایحه بودجه مسیر پیشرفت جامعه را نمایان می‌کنند، عنوان کرد: برای تنظیم بودجه باید ساختار آن را متناسب با اهداف تعیین کنیم، اما لایحه بودجه در سنوات گذشته در بسیاری از موارد اینگونه نبوده است، لایحه بودجه باید مانند تابلویی مسائل اساسی را نشان دهد.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه طی سال‌های گذشته مورد مطالبه مردم و مقام معظم رهبری بوده است، گفت: در ابتدای مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت و کمیته‌ای با مسئولیت آقای زنگنه به این منظور تعیین شد و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در اولین گام برخی از اصلاحات ساختاری در لایحه بودجه تعریف شد که پس از تصویب در صحن علنی توسط شورای نگهبان تایید شد، عنوان کرد: طرح اصلاح ساختار بودجه گام اول مجلس شورای اسلامی در این مسیر است و امیدواریم با فعالیت کمیته مربوطه اقدامات لازم تداوم داشته باشد.

منبع: اقتصادآنلاین
برچسب ها: نشان تجارت بودجه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون