کد خبر: ۳۲۳۴۱
۲۰:۱۵ -۱۶ مرداد ۱۴۰۰
گرده زنبور عسل حاوی اسید‌های آمینه ضروری و ویتامین‌های A، D، E، K، C B ۳ و B ۵ و بیوفلاونوئید‌ها است.

مصرف گرده زنبور عسل برای باروری

نشان تجارت - گرده زنبور عسل حاوی اسید‌های آمینه ضروری و ویتامین‌های A، D، E، K، C B۳ و B۵ و بیوفلاونوئید‌ها است. این ماده به طور سنتی به عنوان یک ماده غذایی ضد پیری و انرژی‌زا استفاده می‌شود. همچنین اعتقاد بر این است که باعث بهبود باروری، بهداشت باروری افزایش کیفیت تخمدان، افزایش مقاومت و کاهش علائم آلرژی می‌شود. شواهد علمی کافی برای اثبات اثر آن در بهبود باروری وجود ندارد. تصور می‌شود که گرده زنبورعسل به روش‌های زیر باعث بهبود باروری می‌شود:

برخی از زنان به دلیل کمبود مواد مغذی ممکن است در بارداری مشکل داشته باشند. از آنجا که گرده زنبور عسل یک ماده غذایی غنی از مواد مغذی است، مصرف مکمل‌های آن می‌تواند به بازگرداندن تعادل مواد مغذی در بدن کمک کند و آن را بهبود بخشد.

اعتقاد بر این است که گرده زنبور عسل باعث افزایش سطح استروژن و حمایت از پوشش رحمی و تحریک عملکرد تخمدان شود؛ بنابراین ممکن است در آزاد شدن تخمک‌های سالم کمک کند.

یک مطالعه حیوانی خاصیت آندروژنی گرده زنبور عسل را نشان داده است که در آن باعث افزایش سطح تستوسترون و تعداد اسپرم می‌شود؛ بنابراین به احتمال زیاد از باروری مردان حمایت می‌کند.

حتی اگر هیچ عارضه جانبی قابل توجهی از گرده زنبور عسل وجود نداشته باشد برخی از افراد ممکن است به گرده زنبورعسل حساسیت داشته باشند. علائم رایج شامل مشکلات پوستی، خس خس سینه، نبض پایین و ناراحتی است. در موارد نادر می‌تواند باعث آنافیلاکسی شود.

کسانی که دارو‌های رقیق‌کننده خون مصرف می‌کنند باید از مصرف آن اجتناب کنند. افرادی که مشکلات معده، تب یونجه، مشکلات پروستات و درد‌های مفصلی دارند قبل از مصرف گرده زنبور‌های عسل باید با پزشک مشورت کنند. کسانی که به نیش زنبور‌های عسل، گرده گل یا آسم حساسیت دارند به آنان توصیه نمی‌شوند.

اقداماتی که هنگام استفاده از گرده زنبور‌های عسل برای باروری انجام می‌شود چیست؟

فقط گرده زنبور عسل با کیفیت بالا را که از منابع آلی بدست آمده است انتخاب کنید. گرده‌هایی که از مزارع صنعتی تهیه می‌شوند ممکن است حاوی مواد شیمیایی مضر باشند. در انتخاب منبع و مارک گرده زنبور عسل دقت کنید.

غذا‌های سالم بخورید، رژیم‌های متعادل داشته باشید، غذا‌های غنی از تغذیه داشته باشید و از غذا‌های فرآوری شده که مقادیر زیادی نمک و سم دارند خودداری کنید.

به طور منظم ورزش کنید، به اندازه کافی استراحت کنید و استرس خود را کاهش دهید.

برای درک وضعیت باروری شما و همسرتان مرتباً چکاپ بروید.

عاقلانه است که قبل از شروع هرگونه مکمل از متخصص زنان یا متخصص غدد درون ریز باروری خود مشاوره بگیرید.

چقدر باید گرده زنبور عسل در روز مصرف کنید؟

جدا از فواید باروری افراد گرده زنبور عسل را به عنوان مکمل غذایی استفاده می‌کنند. این می‌تواند در دستور العمل‌های مختلف برای افزودن عطر و طعم و تغذیه گنجانده شود. ممکن است ماست، غلات، گرانولا را بپاشید یا آن را به اسموتی، مایه مافین یا بلغور جو دوسر خود اضافه کنید. باید در مکانی خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود. با این حال توصیه می‌شود قبل از مصرف گرده زنبور‌های عسل به هر شکلی با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون