کد خبر: ۳۲۱۹۵
۱۷:۴۵ -۱۳ مرداد ۱۴۰۰
شایع‌ترین علت عفونت خون وجود باکتری‌های موجود در خون می‌باشد که سیستم ایمنی موفق به نابودی آن‌ها نمی‌شود و عفونت شکل می‌گیرد. در همین راستا باید راه‌های درمان عفونت خون صورت گیرد تا وضعیت فرد رو به بهبودی رود.

روش های طبیعی موثر برای درمان عفونت خون

نشان تجارت - بر اساس گزارشات اعلام شده عفونت خون به مسمومیت خونی گفته می‌شود که یک واکنش ایمنی خطرناک بوده براثر ترشح مواد شیمیایی ایمنی به درون خون برای مبارزه با عفونت تشکیل می‌شود که اگر درمان نشود سبب مرگ شخص می‌شود.

التهابی که از عفونت خون به وجود می‌آید موجب لخته‌های خونی و سوراخ شدن عروق می‌گردد؛ که در نتیجه وقتی خون کافی به همه بدن نرسد و ارگان بر اثر کمبود اکسیژن و مواد غذایی دچار اختلال می‌شود.

در برخی مواقع شدیدتر با کاهش فشار خون قلب ضعیف شده و شوک به آن وارد می‌شود که در این حال نارسایی بعضی از اندام مثل: کلیه، ریه، کبد و دیگر اندام‌های حیاتی بدن به وجود می‌آید.

مسمومیت خونی بر اثر یک عفونت حاد خون به وجود می‌آید که همراه با آن در تمام بدن به گردش در می‌آید. این باکتری علائم متفاوت و مختلفی دارد از جمله انواع گوناگون باکتری که قابل جابجایی هستند. فساد و تخریب عضوی که منجر به فوت خیلی از مبتلایان می‌شود. تقریبا حدود بیست تا پنجاه درصد از بیماران بر اثر عفونت از بین می‌روند.

پوسیدگی و عفونت عضو از مهمترین نشانه‌های این عارضه بوده که بسیار جدی می‌باشد. این بیماری مختص یک قسمت خاصی از بدن نیست و با گردش خون تمام جا‌هایی که خون می‌رود را درگیر می‌کند.

متداول‌ترین علت این عارضه وجود باکتری‌های موجود در خون می‌باشد؛ که سیستم ایمنی موفق به نابودی آن‌ها نمی‌شود و عفونت شکل می‌گیرد. باکتری می‌تواند حتی از یک نقطه‌ای با خراش کوچکی روی زانو هم ایجاد شود. طبق نظریه محققان می‌گویند که از راه‌های دیگری مثل ذات الریه، عفونت دستگاه ادراری، عفونت کلیه، مننژیت و آپاندیس وارد شود.

برخی مواقع علت آن با عفونت استخوان همراه بوده که دلیل ناشی از آن نوعی قارچ است.

دلایل زیادی منجر به عفونت می‌شود مثل یک جراحت اولیه شدید که مورد درمان قرار نمی‌گیرد و یا ورود زهر یک موجود زنده و ریز و عفونی به بدن می‌تواند باشد؛ که از موارد آسیب عضو می‌توان به تنفس‌های کوتاه، درد‌های شکمی، بی نظمی ضربان قلب، بی ثباتی روحی، آسیب‌های عفونی، کاهش میزان پلاکت خون، پایین آمدن سطح میانگین اوره می‌باشد.

از رایج‌ترین و شایع‌ترین علائم عفونت خون:

ضربان قلب بالا (بالای ۹۰ تپش در دقیقه)
تند نفس کشیدن (۲۰ بار در دقیقه)
دمای متغیر بدن (زیر ۳۶ درجه و بالای ۳۸ درجه)

روش‌های موثر در درمان عفونت خون:

 

آلوئه ورا:

روش استفاده از آلوئه ورا برای درمان عفونت خون ژل را از داخل آن خارج کنید. سپس مستقیم ژل آلوئه ورا را روی پوست آسیب دیده بگذارید و صبر کنید تمام طول شب تا صبح روی زخم بماند و بعد بشویید. این کار را تا دو یا سه بار تکرار کنید و یا می‌توانید از یک چهارم آب آن برای شستشو زخم‌ها و کمتر شدن عفونت خون استفاده کنید.

سیر:

سیر دارای ماده‌ای به نام آلیسین می‌باشد که به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش عفونت و التهابات کمک می‌کند. با جویدن چهار حبه سیر در روز موجب خنثی کردن عملکرد باکتری در بدن شوید. همچنین چند حبه سیر را در یک فنجان آب تا ده دقیقه بجوشانید و چای سیر درست کنید و روزی ۲ مرتبه میل کنید. استعمال و ماساژ روغن سیر به صورت مستقیم روی پوست می‌تواند عفونت‌های آلوده خونی را از بین ببرد.

زردچوبه:

به دلیل داشتن کورکومین درون زردچوبه موجب افزایش سطح پروتئین خون می‌شود. هنگامی که مقدار پروتئین خون افزایش پیدا کند می‌تواند با عوامل بیماری و عفونت‌ها مبارزه کند. این ماده به خاطر توده عضلانی مرتبط با عفونت درمان می‌شود؛ که از فواید زردچوبه می‌توان به بهبود گردش خون، کاهش کلسترول خون، پیشگیری از لخته شدن اندام‌های داخلی بدن و تصفیه خون، افزایش ایمنی بدن و روشن شدن رنگ پوست اشاره کرد.

عسل:

طبق مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که مصرف عسل می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن گردد؛ که با خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتری که دارد یک ماده غذایی کامل بوده و برای انواع عفونت‌ها مناسب می‌باشد. برای نتیجه گیری بهتر در درمان عفونت خون می‌توانید از ترکیب سیر و عسل استفاده کنید.

جوش شیرین:

خمیری از جوش شیرین و آب درست کنید و بر روی پوست خود قرار دهید تا به درمان عفونت پوستی کمک کند. همچنین یک لیوان آب با نصف قاشق غذاخوری شما را از باکتری رسپیراکتوری معده نجات می‌دهد. برای درمان عفونت مجاری ادراری و درمان واژینال یک فنجان جوش شیرین را در وان آب گرم حمام ریخته و حل کنید. سپس بیست دقیقه داخل آن بنشینید و خود را با آب گرم بشویید با انجام این کار به صورت مرتب عفونت را درمان کنید.

ویتامین ث:

طبق بررسی‌های صورت گرفته در رابطه با بهبودی و پیشگیری عفونت‌ها نشان داده که ویتامین ث می‌توان به درمان آن کمک کند. توصیه می‌شود به این بیماران که برای تقویت سیستم ایمنی از مکمل‌های حاوی ویتامین ث استفاده نمایند؛ که ویتامین ث سبب بهبود عملکرد مویرگ‌ها در بیماران می‌شود.

روغن نارگیل و درخت چای:

چند قطره از روغن درخت چای را با روغن نارگیل ترکیب کنید سپس در محل مورد نظر از پوست یا در صورت لزوم داخل واژن استفاده نمایید. برای عملکرد هر باکتری عفونی از بین می‌رود سپس صبر کنید تا چند دقیقه بماند و بعد بشویید. برای رهایی از عفونت چندین مرتبه این کار را تکرار کنید. همچنین می‌تواند روغن درخت چای را در آب ریخته و با آن خود را شستشو دهید.

شنبلیله:

با ترکیب یک قاشق پودر شنبلیله و یک فنجان ماست می‌توانید از شر باکتری‌های عفونی درون بدن خلاص شوید. این مخلوط را روزانه یک مرتبه میل کنید و یا می‌توانید با حل کردن یک فنجان آب گرم و یک قاشق چای خوری پودر تخم شنبلیله اجازه دهید تا چند دقیقه دم بکشد. پس از صاف کردن آن با مقداری عسل مخلوط کنید و روزی سه مرتبه در روز بنوشید تا سیستم ایمنی بدن شما قوی‌تر شود.

مواد طبیعی حاوی آنتی بیوتیک:

دیگر موادی که حاوی آنتی بیوتیک طبیعی است و به درمان عفونت خون کمک می‌کند از جمله؛ برگ توتون هندی، ریشه شیرین بیان، عصاره دانه انگور، مریم گلی، عصاره پوست درخت کاج و روغن پونه کوهی می‌باشند.

منبع: بوق خبر
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون