کد خبر: ۳۱۹۳۳
۱۶:۵۵ -۰۷ مرداد ۱۴۰۰
انتشار ویدئوی مجمع عمومی بانک تجارت که نشان می‌دهد اعضای هیات مدیره آن پاداش ۵۰۰ میلیونی تصویب می‌کنند درحالی جنجالی شده که یک نماینده مجلس ۷۰ میلیون پاداش برای یک مدیر بانکی را رقم چشم گیری نمی‌داند.

پاداش برای مدیران بانک تجارت

نشان تجارت - مجمع عمومی بانک تجارت در تاریخ ۲۹ تیرماه سال جاری باحضور ۱۵ نفر از سهامداران حقیقی و حقوقی با رعایت حصول حد نصاب قانونی (۵۰ درصد سهامداران به اضافه یک سهم) و همچنین حضور آنلاین دیگر سهام داران برگزار شد.

یکی از محور‌های برگزاری این مجمع تعیین پاداش اعضاء هیأت مدیره برای عملکرد سال مالی منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ بوده است در ویدئویی که از طریق ضبط پخش زنده این جلسه در اپلیکیشن همراه بانک تجارت پخش شده است اعضای هیات مدیره بانک تجارت پاداشی ۵۰۰ میلیون تومانی برای خود تصویب می‌کنند.

در ابتدا ناظر جلسه پیشنهاد تصویب پاداش خالص ۴۰۰ میلیون تومانی می‌دهد و سپس اعضا به بهانه تصویب پاداش ناخالص و کسر مالیات ۱۰۰ میلیون تومان دیگر به این مبلغ در شرایط فعلی اقتصادی اضافه می‌کنند.

بنا به این گزارش، هر چند رقم ۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای اعضای هیئت مدیره یک بانک بزرگ و صاحب نام شاید خیلی رقم قابل توجهی نباشد، اما خیلی از متقاضیان وام‌های خرد که برای دریافت چند میلیون به شعب سیستم بانکی مراجعه کرده، اما به بهانه‌های مختلف به در بسته می‌خورد چنین پول پاشی را بر نمی‌تابند.

اگر اعضای هیئت مدیره این بانک ۷ نفر باشند نفری ۷۰ میلیون تومان پاداش سهم آن‌ها می‌شود که با توجه به کم ارزش بودن پول و زحمات فراوانی که اعضای هئیت مدیره بانک‌ها می‌کشند، چنین رقمی خیلی نمی‌تواند چشمگیر باشد.

در این باره جعفر قادری، اقتصاددان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «خبرگزاری بازار» راجع به خبر تصویب پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی پاداش برای اعضای هئیت مدیره بانک تجارت گفت: اگر اعضای هیئت مدیره این بانک ۷ نفر باشند نفری ۷۰ میلیون تومان پاداش سهم آن‌ها می‌شود که با توجه به کم ارزش بودن پول و زحمات فراوانی که اعضای هیئت مدیره بانک‌ها می‌کشند، چنین رقمی خیلی نمی‌تواند چشمگیر باشد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون تومان پاداش برای اعضای هیئت مدیره بانک صاحب نامی که اداره آن پر زحمت است نباید در بوق و کُرنا بروند، گفت: عملکرد شفاف خود یک امتیاز محسوب می‌شود، اما از آنجایی که فشاری اقتصادی اکنون بر مردم مستولی است توزیع چنین ارقامی به عنوان پاداش بین مدیران بانکی شاید قابل هضم نباشد، اما عادی است

منبع: بازار
برچسب ها: نشان تجارت بانک
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون