کد خبر: ۳۱۴۶۵
۲۲:۵۶ -۲۸ تير ۱۴۰۰
چربی‌هایی که کابینت‌ها به خود می‌گیرند را می‌توانید با روش‌های ساده و مقرون به صرفه از بین ببرید. در ادامه این مطلب شما را با تکنیک‌هایی آشنا می‌کنیم که علاوه بر سادگی آسیبی به شما و محیط زیست وارد نمی‌کند.

پاک کردن چربی کابینت

نشان تجارتکابینت‌ها یکی از مکان‌هایی می‌باشند که در معرض چربی‌های آشپزی قرار می‌گیرند و بسیاری از افراد نمی‌توانند آن‌ها را خوب تمیز کنند. یادتان باشد که چرب ماندن کابینت‌ها می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌ها را افزایش دهید بنابراین بهتر است برای از بین بردن چربی کابینت‌ها اقدام کنید.

تکنیک‌های از بین بردن چربی کابینت

کابینت و کانتر از مکان‌هایی هستند که اگر یک هفته به آن‌ها بی توجه باشید چربی بسیار زیادی را به خود می‌گیرند و مکان مناسبی را برای زندگی میکروب‌ها و باکتری‌ها فراهم می‌کنند. تمیز کردن مداوم آن‌ها بسیار سخت و طاقت فرسا می‌باشد، ولی شما می‌توانید با روش‌هایی که در ادامه برایتان بیان می‌کنیم تمامی چربی‌ها را از روی کابینت‌ها پاک کنید.

آب و دستمال

یکی از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش‌هایی که برای تمیز کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد آب و دستمال می‌باشد. بهتر است از دستمال مرطوب استفاده کنید و مطمئن شوید که کابینت‌های شما ضد آب بوده و در صورت استفاده از آب برای شستشو خراب نمی‌شوند و زنگ نمی‌زنند هرچند کابینت‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد ضد آب می‌باشند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را بشویید. در حین تمیز کردن کابینت‌ها سعی کنید از دستمال‌های نرم استفاده کرده و از هرگونه اسکاچ و سیم ظرفشویی بپرهیزید، زیرا ممکن است باعث ایجاد خط و خش بر روی کابینت‌ها شوید.

نکته: یادتان باشد که هیچ وقت دستمال خیس را بر روی کابینت‌ها نکشید و فقط دستمال را با مقدار بسیار کمی آب مرطوب کنید.

سرکه سفید

یکی دیگر از رو‌هایی که امروزه مورد استفاده افراد قرار گرفته است این است که برای تمیز کردن لکه‌های چربی از روی کابینت‌ها از سرکه سفید استفاده می‌کنند. در واقع سرکه سفید خطرات بسیار کمی دارد و مانند مواد شوینده قوی به ریه‌ها آسیب نمی‌رساند و همچنین کابینت‌های شما مدت زمان بیش تری سالم می‌مانند. برای استفاده از این روش باید مقداری از سرکه سفید را با آب درون اسپری بریزید و برای تمیز کردن از آن استفاده کنید.

نکته: یادتان باشد که ولرم بودن آب می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر لکه‌ها را از بین ببرید بنابراین برای هر بار تمیز کردن بهتر است مقدار کمی از این ترکیب را تهیه کنید تا از اضافه آمدن مواد پیشگیری کنید.

جوش شیرین

خواص جوش شیرین برای تمیز کردن سطوح باور نکردنی و شگفت آور می‌باشد. برای استفاده از این ماده بهتر است آن را با مقداری آب مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد و بعد بر روی لکه‌های سخت روغن و چربی روی کابینت بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه با استفاده از یک دستمال مرطوب آن‌ها را تمیز کنید. بهتر است برای پاک کردن جوش شیرین از روی کابینت‌ها از وسایلی مانند چاقو و قاق استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث آسیب رساندن به کابینت‌ها شوید. یادتان باشد که بعد از تمیز کردن جوش شیرین‌ها باید تمامی کابینت را با آب تمیز کنید تا لکه‌های سخت بر روی کابینت‌ها ماندگار نشوند.

نکته: بعد از تمیز کردن کابینت‌ها حتما آن‌ها را با استفاده از یک حوله خشک کنید تا لکه‌های آب و جوش شیرین از روی آن‌ها پاک شود.

خمیر دندان

از بین بردن چربی کابینت برای افرادی که راه‌های اصولی را نمی‌دانند سخت و طاقت فرسا می‌باشد. برای این که کار شما در حین تمیز کردن کابینت‌ها آسان‌تر شود پیشنهاد می‌دهیم که از خمیر دندان استفاده کنید. یادتان باشد که روش‌های خانگی هیچ آسیبی به محیط نمی‌زنند و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید و همچنین هزینه‌هایی که برای انواع مواد شوینده می‌دهید را به حداقل برسانید.

البته خمیر دندان‌ها قدرت بسیار زیادی در لکه زدایی دارند و اگر می‌خواهید آسیبی به کابینت‌ها نرسد باید کم‌تر از سایر روش‌ها از آن استفاده کرده و بیش‌تر برای لکه‌های بسیار سخت و ماندگار از آن بهره بگیرید. برای استفاده از این روش کافی است مقداری خمیر دندان را روی لکه‌ها بریزید و ۵ دقیقه صبر کنید. بعد از این مدت زمان می‌توانید با استفاده از یک اسفنج خمیر دندان را از روی سطح چربی‌ها پاک کنید و تاثیرات شگفت انگیز این روش را مشاهده کنید. بعد از این که تمامی خمیر دندان را با اسفنج نم دار تمیز کردید می‌توانید با استفاده از یک حوله نم دار تمامی سطح کابینت را تمیز کنید.

نکته: سعی کنید برای پاک کردن همه قسمت‌های کابینت از خمیر دندان استفاده نکنید و تنها برای لکه‌های خیلی سخت از خمیر دندان کمک بگیرید.

سرکه و آبلیمو

اگر لکه‌های کابینت شما بسیار سخت می‌باشد و مدت زمان زیادی است که آن‌ها را تمیز نکردید می‌توانید از این گزینه استفاده کنید و دو پاک کننده را با یک دیگر ترکیب کنید تا تاثیر آن‌ها را افزایش دهید و لکه‌ها را سریعا از بین ببرید. آب لیمو و سرکه ترکیبی بسیار شگفت انگیز می‌باشد و هر نوع لکه‌ای را در کوتاه‌ترین زمان از بین می‌برد.

آب لیمو و سرکه سفید را درون اسپری بریزید و سعی کنید نسبت آن‌ها با هم برابر باشد. لازم نیست تمامی بخش‌های کابینت را اسپری کرده و خیس کنید بلکه فقط بر روی لکه‌ها این ترکیب را اسپری کنید. بعد از اسپری کردن باید کابینت‌ها را با استفاده حوله خشک کنید تا چیزی بر روی آن نماند.

نکته: استفاده از این روش مقرون به صرفه و ساده می‌باشد و علاوه بر لکه زدایی می‌تواند باعث براق شدن و تمیز شدن کابینت‌ها نیز شده و به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون