کد خبر: ۳۰۶۱۷
۰۹:۴۲ -۰۹ تير ۱۴۰۰
اکبر عیوضی، از مسئولان نهاد صنفی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح کرد
قرار بود برای سال ۱۴۰۰ وام ضروری بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی هفت میلیون تومانی شود، اما با گذشت چهار ماه از شروع سال هنوز خبری نیست.

وام بازنشستگان

نشان تجارتقرار بود برای سال ۱۴۰۰ وام ضروری بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی هفت میلیون تومانی شود، اما با گذشت چهار ماه از شروع سال هنوز خبری نیست.

به اعتبار حرف‌های قبلی مقامات دولتی مراجعات کارگران بازنشسته به کانون‌های بازنشستگی هرروز ادامه دارد، اما چون سازمان تامین اجتماعی هنوز دستور العمل پرداخت وام‌های ضروری جدید را ابلاغ نکرده است تا به امروز تمامی مراجعات روزانه بازنشستگان بی نتیجه بوده است.

در محل تشک‌های رسمی نه نامی از متقاضیان وام نوشته و نه مدرکی از آن‌ها گرفته می‌شود و اگر از میان مراجعه کنندگان کسی پیدا شود که بخواهد مطلبی راجع به سرنوشت وام هفت میلیون تومانی امسال بپرسد؛ پاسخ روشنی نخواهد شنید.

دور از ذهن نیست که نتیجه این وضعیت بگو مگویی باشد که آخرش به مجادله در فضای مجازی ختم شود که در نتیجه آن بازنشستگان مراجعه کننده، سرگردان و ناامید هم از نهاد‌های صنفی خود اعلام برائت کرده و هم آن‌ها را شریک مسئولان دولتی بدانند که به زحمت یک حرف راست از دهانشان شنیده می‌شود.

اکبر عیوضی، از مسئولان نهاد صنفی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در این باره می‌گوید: سازمان تامین اجتماعی در چهار ماه گذشته فقط وعده پرداخت وام هفت میلیون تومانی را داده است و در عمل مدام امروز و فردا کرده است، از نیمه دوم فروردین ماه که تعطیلات عید تمام شد فقط وعده این هفته و آن هفته را داده است؛ کارگران بازنشسته هم که در خبر‌ها از هفت میلیون تومانی شدن وام مطلع شده اند مدام مراجعه می‌کنند و وقتی از پاسخ روشنی نمی‌گیرند نهاد صنفی را به همدستی با دولت متهم می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: دولتی‌ها انگار به دادن خبر‌های خوب عادت کرده اند و حاضر نیستند تا مسئولیت کارشان را تا انتها قبول کنند؛ اگر در بوق و کرنا می‌گویید که قرار است وام سال ۱۴۰۰ هفت میلیون تومانی شود و برای آن بودجه تصویب می‌کنند خب پس چرا آنرا عملیاتی نمی‌کنید؟ از بس که دولت در رابطه با بازنشستگان تامنی اجتماعی وعده بلامحل داده است الآن کانون‌های بازنشستگی یا چوب دوسرطلا هستند و یا حکم چوپان دروغگو را پیدا کرده اند.

عیوضی می‌افزاید: مستمری بگیران تامین اجتماعی حق دارند از فرصت قانونی دریافت وام ضروری استفاده کنند؛ مراجعات روزانه آن‌ها به کانون‌های بازنشستگی و جویا شدن وضعیت وام واکنشی طبیعی است به صحبت‌های مسئولانی که مدتهاست خنده کنان خبر هفت میلیون تومانی شدن وام ضروری سال ۱۴۰۰ را داده اند و حالا یا فراموش کرده اند که دستور پرداخت آنرا صادر کنند و تحت تاثیر مصلحت‌های سیاسی ترجیح می‌دانند که موعد پرداخت این وام را مثلا تا بعد از جابجایی دولت و کابینه به تاخیر بیندازند.

این فعال صنفی بازنشستگی ادامه می‌دهد: بالاخره این وام دیر یا زود پرداخت خواهد شد؛ هرچه باشد برای این مسئله اعتبار و بودجه پیش بینی شده است و نمی‌تواند وعده‌ای سرخرمن باشد؛ اما اصرار و تمایل مسئولان کنونی تامین اجتماعی به پرداخت نکردن وام صورت خوشی ندارد، درست است که چند هفته بیشتر از عمر کابینه دوازدهم باقی نمانده، اما بهتر است موضوع پرداخت وام‌ها بیش از این به تاخیر نیفتد، جابجایی دولت بهانه خوبی نیست و نمی‌تواند دلیلی برای معطل نگهداشتن مردم باشد هرچه باشد همین مردم بودند که روز انتخابات پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون