کد خبر: ۲۹۹۰۷
۱۶:۱۵ -۲۲ خرداد ۱۴۰۰
کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی، مطالبات ۱۲گانه بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت آینده را اعلام کرد.

درخواست بازنشستگان از دولت

نشان تجارت - متن بیانیه کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی، به این شرح است:

بخشی از خواسته‌ها و مطالبات بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی از رییس جمهور محترمِ آینده کشور.

۱) استقلال کامل سازمان تامین اجتماعی و ارتقای جایگاه آن به عنوان یک ساختار مستقل مانند بانک مرکزی یا بیمه مرکزی.

۲) حمایت از ارکان و کارکنان سازمان تامین اجتماعی و حفاظت از این سازمان و منابع انسانی آن برای ارائه خدمات بهتر به بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری اعم از کارگر و کارمند وعدم دخالت دستگاه‌ها و افراد غیرمسئول در امور سازمان تامین اجتماعی و جلوگیری از دخالت آنان در تعیین حقوق و مزایا و سایر امور بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی.

۳) اداره سازمان تامین اجتماعی بر اساس سه جانبه‌گرایی با مشارکت کارمندان و کارگران شاغل و بازنشسته مشمول قانون تامین اجتماعی و افزایش مسئولیت کارفرمایان دستگاه‌های دولتی در حمایت از بازنشستگان.

۴) تشکیل صندوق بیمه بازنشستگی مستقل برای گروه‌های ۲۸گانه حمایتی دولت و استقلال اداری مالی آن با اجرای بند (دال) ماده (۳) قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی.

۵) استقلال کامل و حفظ منابع صندوق تامین اجتماعی که متعلق به بیمه گزاران و بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری کارگری و کارمندی است.

۶) تکمیل متناسب‌سازی عقب ماندگی از نرخ تورم ۱۴ساله حقوق بازنشستگان ذیحق مشمول قانون تامین اجتماعی واصلاح احکام بازنشستگی آنان و پرداخت ۲۵ درصد باقی مانده متناسب سازی.

۷) ارتقای منزلت، عزّت و بهبود وضعیت معیشت و توجه به خدمات رفاهی و بهداشت و درمان بازنشستگان مستمری بگیر تامین اجتماعی.

۸)افزایش حقوق سالیانه بازنشستگان مشمول قانون تامین اجتماعی براساس و به میزان اعلام نرخ تورم بانک مرکزی به صورت درصد یکسان افزایش برای همه بازنشستگان متناسب با میزان مشارکت در بیمه‌پردازی و مدت بیمه پردازی هر فرد بازنشسته.

۹) الزام درمان کامل و رایگان برای بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری مطابق با ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی.

۱۰) پرداخت سرانه مالی برابر و به نسبت تعداد مستمری بگیران به بازنشستگان مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی (مانند و برابر بازنشستگان صندوق کشوری) بصورت کمک بلاعوض از منابع دولتی، بودجه عمومی و تبصره الحاقی (منابع مالی نفت و مشتقات آن) و همچنین بر اساس جزء (۱) بند (ی) ماده ۶ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی.

۱۱) حفظ منابع مالی سازمان تامین اجتماعی از دگرگونی‌های اقتصادی و پرداخت بدهی‌های دولت به ارزش روز و جبران خسارات اقتصادی وارده بر اندوخته‌های سازمان تامین اجتماعی که بر اثر تورم و کاهش ارزش پول ملی و نوسانات اقتصادی بوجود میاید.

۱۲) اولویت در واگذاری سهام‌های قابل واگذاری مجموعه شستا به بازنشستگان کارگری و کارمندی بیمه‌پرداز اجباری (لازم به توضیح است مجموعه شستا دولتی نیست و متعلق به بیمه پردازان اجباری اعم از کارمندان و کارگران مشمول قانون تامین اجتماعی است).

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون