کد خبر: ۲۹۴۴۷
۰۹:۴۲ -۱۱ خرداد ۱۴۰۰
بازار داغ کلاهبرداری از کاربران کریپتولند
کاربران کرپیتولند در حالی هر چند روز یک بار در تجمعی جودخوش خواهان باز شدن سایت صرافی و برداشت پول و رمزارزهایشان هستند که یکی از افراد پیگیر این پرونده از نماینده دادستان تهران در پرونده کریپتولند خواهان عمل به وعده و پرداخت هرچه سریع‌تر دارایی مردم است، زیرا معتقد است در این شرایط کلاهبرداران از آب گل آلود ماهی می‌گیرند.

ارز دیجیتال کریپتولند

نشان تجارت - یکی از کاربران صرافی رمزارز کریپتولند که خود وکیل است، با بیان آخرین پیگیری‌ها از نماینده دادستانی تهران گفت: نماینده دادستانی اعلام کردند که سعی ما این است که تا اواخر هفته نحوه پرداخت پول مردم مشخص و این روند آغاز شود.

حامد اکبری ادامه داد: نماینده دادستان با بیان اینکه نگرانیم حقی از کسی ضایع شود، از احتمال تاخیر در این زمان خبر داد، ولی آقای نریمانی اظهار کرده اند که بخش اعظم پول‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری برگردانده خواهد شد.

پول مردم توسط اطلاعات سپاه نگهداری می‌شود

این وکیل در ادامه در پاسخ به سوال اقتصاد ۲۴ مبنی بر اینکه در حال حاضر پول مردم کجاست، گفت: بنا به گفته بازپرس پرونده، پول‌ها توسط اطلاعات سپاه جایی ذخیره و سیو شده و تنها مشکل بر سر مسیر بازگشت پول‌ها نحوه پرداخت است تا حق کسی ضایع نشود.

اکبری ادامه داد: خواسته کاربران کریپتولند این است که مسئولان به وعده هایشان هرچه زودتر عمل کنند. وعده‌ای که دادند، این است که قبل انتخابات پول مردم پرداخت خواهد شد. پیش از این، فرصت ۱۰ روزه‌ای هم داده بودند که طبق آن، از ابتدای هفته آینده این روند آغاز می‌شود.

اعتراض کاربران کریپتولند نسبت به طولانی شدن زمان بازگشت پول

این کاربر صرافی کریپتولند ادامه داد: هرچه روند بازگشت پول‌ها به تاخیر بیفتد، خطر کلاهبرداری کاربران این صرافی را بیشتر تهدید می‌کند، زیرا شاهدیم که هر دو روز یک بار یک روش کلاهبرداری می‌آید.

اکبری با بیان اینکه کلاهبرداران با دادن وعده به کاربران صرافی به پی وی آن‌ها مراجعه می‌کنند، ادامه داد: بسیاری از کاربران این تجربه را داشتند که شخص کلاهبردار به پی وی آن‌ها در تلگرام پیام داده و با بیان اینکه از دفتر مالزی کرپیتولند است و می‌خواهد پول یا رمزارز آن‌ها را بازگرداند، خواهان دریافت اطلاعات حساب، کارت و سایر مشخصات شده است.

کلاهبرداران در کمین کاربران کریپتولند

این وکیل دادگستری با بیان اینکه همه نسبت به سرمایه مسدودشده خود در این صرافی نگرانیم، ادامه داد: تاکنون پولی به کسی پرداخت نشده بنابراین مردم آگاه باشند و در دام کلاهبرداران نیفتند. تنها راه برای دریافت پول و رمزارز مراجعه به سایت گرداب و ارسال مدارک است.

اکبری ادامه داد: در پی دستگیری سینا استوی، مدیرعامل صرافی کریپتولند به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق رمزارز BRG و متعاقب آن بسته شدن سایت صرافی توسط اطلاعات سایبری سپاه جهت حفظ دارایی‌های کاربران و عدم اطلاع رسانی رسمی موجب بروز موجی از نگرانی‌ها در بین کاربران شد و در خلال بی اطلاعی کاربران عده‌ای افراد سودجو و کلاهبردار روزانه با گرفتن مبالغ گزاف به طرق مختلف و با دادن وعده بازگرداندن موجودی سعی در کلاهبرداری از کاربران دارند و متاسفانه این موضوع به دلیل عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی مقامات مسئول در حال افزایش است.

آقای بازپرس پرونده کریپتولند به وعده خود عمل کنید!

این فرد ادامه داد: ما از مقامات مربوطه خواهش می‌کنیم به وعده‌هایی که به کاربران دادند از جمله سیو بودن تمامی موجودی کاربران و بازگرداندن آن ظرف روز‌های آینده در مهلت‌های تعیین شده عمل کنند تا موجب بی اعتمادی کاربران نشود.

اکبری در مورد آخرین وضعیت پرونده کریپتولند گفت: بازپرس پرونده با توجه به تخصصی بودن موضوع بخشی از تحقیقات را به اطلاعات سایبری سپاه محول کرده اند تا پس از تهیه گزارش و احراز هویت کاربران و تعیین شدن شیوه پرداخت دستور پرداخت را صادر کنند تا حقی از کسی ضایع نشود و مدت این تحقیقات ممکن است کمی متغیر باشد؛ ولی طبق آخرین اطلاعات دریافتی این مدت و پرداختی‌ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود و کاربران نگران طولانی شدن روند پرداختی‌ها نباشند.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون