کد خبر: ۲۹۴۰۸
۱۲:۱۸ -۱۰ خرداد ۱۴۰۰
چه کسی پاسخگوی زیان کسب و کارهاست؟
برخی خطوط دفاتر کار مجازی در حالی بیش از دو هفته است که قطع شده که صد‌ها فروشگاه اینترنتی، استارتاپ و کسب و کار‌های خرد و متوسط مشترکان این دفاتر هستند؛ اما دلیل ارائه شده ازسوی مخابرات برای این کار، عذر بدتر از گناه است؛ زیرا تعلل این سازمان در ارائه قرارداد و بروکراسی اداری موجب این ضربه به پیکره نحیف کسب و کار‌های خرد و استارتاپی شده است.

مخابرات ایران

نشان تجارت - حدود دو هفته است که خطوط تلفن دفاتر کار مجازی قطع شده و این در حالی است که مشترکان این دفاتر کار، هزاران فروشگاه اینترنتی و استارتاپ و کسب‌وکار خُرد و متوسط هستند که خود نمی‌دانند چرا و به‌دنبال رعایت نکردن چه موضوعی ارتباط خود را با مشتریانشان از دست می‌دهند.

با شیوع کرونا، از یک سو ضربات گسترده‌ای به کسب‌و‌کار‌ها در سطح کشورمان زده شد و از سوی دیگر، بسیاری از ادارات کارمندان خود را دورکار کرده اند. بااین‌حال، به‌نظر نمی‌رسد دردسر‌ها برای افراد و استارتاپ‌ها، به‌ویژه استارتاپ‌های کوچک و کسب‌و‌کار‌های شکننده این روز‌ها در کشورمان تمام شود. در این میان، استفاده از خدمات دفاتر کار مجازی به‌کمک استارتاپ‌ها آمده است؛ درحالی‌که با وجود دریافت گواهی‌ها و رفع موانعی که از ابتدای راه‌اندازی خدمتی برای این دفاتر پیش می‌آید، مسائل متعدد ناشناخته دیگری دوباره به آن‌ها هجوم می‌آورد.

درباره قطعی خطوط دفاتر ۴۰۰ کار مجازی با «دفترشما»، از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات یادشده، تماس گرفت و جزئیات این قطعی را جویا شد.

تعلل مخابرات، علت قطع تلفن کسب و کار‌های مجازی

مدیرعامل «دفترشما» با بیان اینکه سالیان سال است که با مخابرات کار می‌کنیم، گفت: نزدیک به دو هفته است که خطوط سرشماره ۷ دفترشما توسط مخابرات قطع شده و با وجود پیگیری‌ها و رفع نیازمندی‌های رگولاتوری به علت تعلل و کندی روند‌های اداری، هنوز این خطوط وصل نشده است.

علی دشتی در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه در حال حاضر چه تعداد خط قطع شده است، گفت: خطوط تلفن نزدیک به ۴۰۰ کسب و کار مجازی در حال حاضر قطع است و این کسب و کار‌ها با زیان روبرویند.
ناهماهنگی در بخش‌های مختلف مخابرات دردسرساز شد

مدیر این شرکت دانش بنیان می‌افزاید: ارائه خدمتی که به عنوان دفتر کار مجازی است، یک سری نیازمندی‌ها دارد که باید برای رگولاتوری تامین شود. این نیازمندی‌ها باید از طریق بستن یک قرارداد با مخابرات انجام شود. در این روند مسائل فنی برطرف شده، ولی قرارداد همچنان در مخابرات امضا نشده و مسائل اداری نمی‌گذارد این کار انجام شود.

دشتی با بیان اینکه در این روند بخش حقوقی و تجاری باید طرح را تایید کنند، گفت: بخش‌های مختلف در مخابرات باید روی این طرح نظر بدهند؛ ولی به دلیل اینکه این روند با کندی روبروست و امنیت شبکه فشار می‌آورد و می‌گوید اطلاعات مورد نیاز من تامین نمی‌شود و به قسمتی از مخابرات که خطوط را باز و بسته می‌کنند فشار می‌آورند که خطوط را ببندد، چون قسمت‌های دیگر مخابرات این نیازمندی‌ها را تامین نکردند.

قطع ناگهانی خطوط و سرگردانی کسب و کار‌ها در ادارات

مدیرعامل «دفترشما» با بیان اینکه خطوط مشترکان ما قطع است و به همین دلیل آسیب می‌بینند، گفت: تعلل و ناهماهنگی بین سازمان‌ها و قسمت‌های مختلف مخابرات باعث شده که سرویسی که ۸ سال است مشتریان ما استفاده می‌کنند در حال حاضر قطع شود.

دشتی ادامه داد: نزدیک به ۲۰ درصد مشتریان ما از سرشماره‌های غیرمخابراتی هستند که هیچ مشکلی ندارند؛ ولی هنوز نیازمندی‌های امنیت و تنظیم مقررات سرشماره‌های مخابراتی به دلیل کندی کار و فرایند‌ها در مخابرات متاسفانه تامین نشده و آن‌ها هم فشار می‌آورند که این خطوط بسته شود.

مدیر این شرکت دانش بنیان می‌افزاید: تقریبا دو هفته است که تلفن ۲۰۰ تا ۴۰۰ کسب و کار قطع شده و این کسب و کارها، کسب و کار‌های کوچک و متوسط هستند و بسیار تحت فشارند، چون درآمد‌های آن‌ها روزمره است و هر مشتری‌ای که به آن‌ها زنگ می‌زند خطوط آن‌ها قطع است.

منبع: اقتصاد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون