کد خبر: ۲۸۳۳۶
۱۵:۵۲ -۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نوسانات شدید ارز‌های دیجیتالی کماکان ادامه دارد و همین مساله باعث زیان دیدن بخش قابل توجهی از معامله گران تازه کار شده است.

ارزهای دیجیتال

نشان تجارت - ارز‌های دیجیتال که روز‌های گذشته نوسانات زیادی را تجربه کرده بودند امروز قرمز پوش شدند و افت شدیدی را به ثبت رساندند.

بیت‌کوین، بزرگترین ارز جهان است و میلیاردر‌های فناوری جهان هم علاقه شدیدی به این ارز دارند. بیت کوین در ماه گذشته افت حدود ۶.۹ درصدی را تجربه کرده این روز‌ها بازهم نزولی شد است. در حال حاضر هر عدد بیت کوین در بازار حدود ۵۵.۵ هزار دلار قیمت دارد که در مقایسه با دیروز حدود ۶۰۰ دلار ارزان‌تر است که نشان دهنده افت ۱.۶ درصدی است. با این وجود مدیر عامل شرکت مورگان‌کریک (Morgan Creek Capital) پیش‌بینی کرده بود که بیت‌کوین می‌تواند ظرف مدت پنج سال آینده به قیمت ۲۵۰ هزار دلار برسد.

زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک به تازگی حمایت خود را از این ارز اعلام کرده است. اما زاکربرگ اولین میلیاردی نیست که از بیت‌کوین حمایت می‌کند. ایلان ماسک و جک دورسی هم قبلا از این ارز حمایت کردند و مبالغ هنگفتی روی این ارز سرمایه‌گذاری کردند.

در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ شرکت تسلا از محل دارایی نقدی خود مبلغ ۱٫۵ میلیارد دلار روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرد و جک دورسی هم در چند ماه گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بیت‌کوین خریده است.

اما اتریوم دیگر ارز پر قدرت بازار است که به دنبال افت ۲.۶ درصدی، امروز به قیمت ۴ هزار و ۲۸ دلار معامله می‌شد. البته معامله گران این ارز در ماه گذشته شرایط بهتری نسبت به بیت کوین داشته اند. آنگونه که آمار‌ها نشان می‌دهد بهای اتریوم در ماه گذشته حدود ۸۳ درصد رشد کرده است.

ارزهای دیجیتال

صاحبان تتر در چند ماه گذشته مدام شاهد افت این ارز بوده اند. تتر هم اکنون حدود یک دلار قیمت دارد. ریپل هم که حدود ۱.۴ دلار قیمت دارد امروز افت ۱.۸ درصدی را تجربه کرده است.

اما دوج کوین که بعد از صحبت‌های ایلان ماسک مدیرعامل تسلا افت ۳۶ درصدی را تجربه کرده بود، حالا به مدار رشد برگشته و حدود ۰.۵۳ دلار معامله می‌شود که نشان دهنده رشد حدود ۱۳.۵ درصدی است.

کاردانو هم امروز ۲.۲ درصد، دش ۲.۳ درصد، لایت کوین ۶.۳ درصد و استلار ۱۱.۸ درصد افت کرده اند.

منبع: بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون