کد خبر: ۲۷۸۳۰
۰۹:۴۷ -۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
رییس سازمان مدیریت بحران کشور از پیش‌بینی اعتبار ۳۲ هزار میلیارد ریالی برای مقابله با تنش‌های آبی و خشکسالی در کشور خبر داد.

مدیریت بحران

نشان تجارت - اسماعیل نجار، دراین‌باره گفت: در جلسه‌ای که اخیرا با حضور وزیر نیرو، معاونان وزارت جهادکشاورزی، رییس سازمان هواشناسی و ... داشتیم، درباره تنش‌های آبی در کشور، میزان بارش‌ها و احتمال خشکسالی و کمبود آب شرب نکات و موضوعاتی مطرح و در آنجا بنا شد تا بیش از ۲۵۰ پروژه و طرح برای مقابله با این موارد در سطح کشور اجرا شود.

وی با بیان اینکه برای انجام این موارد ۳۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۰ و ۱۲ قانون مدیریت بحران پیش‌بینی شد، گفت: این مبلغ که معادل ۳۲۲۰ میلیارد تومان است صرف مقابله با تنش‌های آبی و خشکسالی خواهد شد. به زودی این درخواست به دولت ارائه شده و با توجه به موافقت سازمان برنامه وبودجه ان‌شاالله به زودی و پس از تصویب از سوی دولت، اعتبارات آن برابر مقررات تخصیص داده خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه این مبالغ صرف تامین آب شرب خواهد شد، گفت: به عنوان مثال تامین آب شرب در حدود هفت هزار روستای با بیش از ۲۰ خانوار از جمله اقداماتی است که پیش‌بینی شده است.

نجار با بیان اینکه بیشترین تنش آبی و مشکلات در تامین آب شرب مربوط به نیمه جنوبی کشور است، گفت: استان‌های جنوبی ما بیش از دیگر استان‌ها با این موضوع درگیر هستند لذا تعداد قابل توجهی از پروژه‌های تعریف شده در این استان‌ها اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون