کد خبر: ۲۶۵۶۸
۱۴:۰۳ -۲۴ فروردين ۱۴۰۰
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد از مسئولانی که درباره اعلام وضعیت قرمز و تعطیل کردن سفر‌های نوروزی و قرنطینه شهر‌ها قصور یا تقصیر داشته اند، پاسخ قانونی مطالبه می‌شود. او درباره پرونده میلاد حاتمی هم توضیح کوتاهی ارائه کرد.

دستیگری میلاد حاتمی

نشان تجارت - در نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری از او پرسید: درباره کرونا بسیاری از اشخاص می گویند عدم تصمیم گیری برای تعطیلی سفرها و اعلان وضعیت قرمز در نوروز باعث بروز مرگ و میرهای زیادی در هفته های اخیر شده است. آیا قوه قضاییه درباره قصور یا تقصیر مسئولان مربوطه ورود می کند؟

اسماعیلی در پاسخ به این سئوال گفت: اگر برای ما محرز شود قصور یا تقصیر مسئولان باعث ورود خسارت به شهروندان شده، باید پاسخگوی تصمیمات خود باشند. پاسخگویی در نظام ما یک اصل است و باید افراد نسبت به رفتار و تصمیمات خود پاسخگو باشند. این که پاسخ قانع کننده است یا نه، باید ارزیابی شود.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در این زمینه هم سئوال و بازخواست انجام می شود و متناسب با پاسخهای دریافتی تصمیم مقتضی گرفته می شود.

در سئوال دیگری خبرنگاری پرسید در پرونده میلاد حاتمی چه تصمیمی گرفته شده و آیا این که وی با اشخاصی در داخل ارتباط داشته یا نه؟ اسماعیلی در پاسخ گفت: این پرونده در دادسراست و چون تحقیقات درباره متهم مزبور تکمیل نشده اظهارنظر درباره آن مقدور نیست. بعد از رسیدگی های قضایی نتایج اعلام می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون