کد خبر: ۲۶۵۵
۱۷:۵۰ -۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶

خسروی: روحیه جنگندگی و مبارزه‌طلبی کاراته‌کاها بالاست

مجید خسروی ملی‌پوش پیشین تیم ملی کاراته این روزها به عنوان مربی تیم ملی نوجوانان کاراته کشورمان مشغول به فعالیت است.

ورزش و جوان- خسروی که عناوینی چون قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را در کارنامه ورزشی‌اش دارد، به عنوان یکی از پرافتخارترین کاراته‌کاهای استان مرکزی حال در کسوت مربیگری تیم ملی به همراه همکارانش، تیم ملی نوجوانان را آماده مسابقات آسیایی قزاقستان می‌کند.

خسروی در خصوص روند آماده‌سازی تیم ملی نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مسابقات انتخابی تیم ملی در رده سنی نوجوانان برگزار شده و علاوه بر آن تیم ملی یک مرحله اردوی پنج روزه آماده‌سازی را نیز در نیمه اول اردیبهشت سپری کرده است که در آن در هر وزن دو نفر حاضر هستند.

مربی تیم ملی کاراته با بیان این که سه کاراته‌کای نوجوان استان مرکزی نیز در اردوی تیم ملی حاضرند افزود: علیرضا حیدری در وزن ۵۲- کیلوگرم، کامران بصیری در وزن ۷۰- کیلوگرم و هادی طاهری در ۷۰+ کیلوگرم نمایندگان استان مرکزی در اردوی تیم ملی نوجوانان هستند.

او با اشاره به کم تجربه بودن ورزشکاران در این رده سنی گفت: طبیعتا ورزشکاران در این رده به‌واسطه شرایط سنی، خام و بی‌تجربه هستند، اما روحیه جنگندگی و مبارزه طلبی آن‌ها بالاست.

خسروی افزود: در این راستا می‌بایست در تیم ملی بحث اصلاح و آموزش را پی بگیریم و علاوه بر آن به وسیله ارتقای روند آمادگی جسمانی که از طریق وزنه و دو در نظر می‌گیریم، بدن‌های نوجوانان ملی‌پوش را به شرایط ایده آل برسانیم. ضمن این که از لحاظ فنی نیز تمرینات لازم انجام خواهد شد.

مربی تیم ملی کاراته نوجوانان در ارتباط با اهداف مدنظر کادر فنی تیم ملی برای رقابت‌های آسیایی نیز خاطرنشان کرد: در دوره قبل تیم ملی نوجوانان در آسیا دو طلا کسب کرده است، اما ما کاری به گذشته نداریم و تمام نگاه و فکرمان رو به جلو و به سمت آینده است. با افکار مثبت پیش می‌رویم و امیدواریم بتوانیم بهترین عملکرد را از خود به جای گذاشته و در اوزان مختلف مدال کسب کنیم.

وی درباره وضعیت کاراته استان مرکزی نیز تصریح کرد: کاراته استان خوشبختانه به یکی از قطب‌های اصلی کاراته کشور بدل شده و علاوه بر این که در تمامی رده‌های سنی تیم ملی دارای نماینده هستیم، چندین سال است سکوهای کشوری زیادی نیز به ورزشکاران استان می‌رسد.

خسروی این نتایج را ثمره استعدادیابی مناسب هیات کاراته دانست و افزود: از سوی هیات کاراته، استعدادیابی مناسبی صورت می‌گیرد و استعدادهای کاراته‌ که در استان کم هم نیستند همواره از طریق لیگ‌های درون استانی و هم‌چنین از طرف آموزش و پرورش معرفی و در لیگ‌ها شرکت داده می‌شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون