کد خبر: ۲۵۵۲۴
۲۱:۲۰ -۰۵ فروردين ۱۴۰۰
گاهی خانواده‌ها در انتخاب مسیر فرزندان، طرف مشورت آن‌ها نمی‌شوند و زمانی دلشان به حال آینده فرزندشان می‌سوزد که کار از کار گذشته است.

ریحانه پارسا

نشان تجارت - ریحانه پارسا هنرمند جوان و دهه هفتادی کشور که با نقش‌آفرینی در مجموعه پدر نامش بر سر زبان‌ها افتاد مدت‌هاست که ایران را به مقصد کشور ترکیه ترک کرده و در این ایام با پویان مختاری یکی از فعالان فضای مجازی و سایت‌های شرط‌بندی وارد تعامل و همکاری شده است.


بیشتر بخوانید: رقص ریحانه پارسا در کنار پویان مختاری + فیلم


اینکه ریحانه پارسا فاش کرد که با مهدی کوشکی دیگر هنرمند کشور، هم‌خانه بوده و از طرفی، ماه‌هاست کشف حجاب کرده و در لایو‌های متعدد روی به کار‌هایی آورده که هیچ سنخیتی با فرهنگ و آداب و رسوم کشور ندارد به‌طوری که او در یکی از ویدئو‌های خود گفت پدرش به‌قدری از او عصبانی است که بلاکش کرده است، نشان از این دارد که او مسیر ابتذال را با شیب تند در دستور کار خود قرار داده است، حتی اگر خودش قبول نداشته باشد.


بیشتر بخوانید: واکنش پدر ریحانه پارسا به حواشی اخیر او در اینستاگرام + فیلم


اما اوج ابتذال وقتی رقم خورد که او در ویدئویی، نیمه‌برهنگی خود و پس از آن در عکسی این اتفاق را تکرار کرد و حتی صحبت‌هایی از قول او مطرح شد که گفته شاید وارد صنعت پورنو شود.

ریحانه پارسا

اینکه یک جوان ۲۳ ساله تا این اندازه مرز‌های بی‌حیایی را جابجا کرده جای نقد و بررسی دارد. ابتدا باید گفت پررنگ‌ترین نقش را در تربیت هر فرد، خانواده به عهده دارد. گاهی خانواده‌ها در انتخاب مسیر فرزندان، طرف مشورت آن‌ها نمی‌شوند و زمانی دلشان به حال آینده فرزندشان می‌سوزد که کار از کار گذشته است. به‌طور مثال اگر خانواده‌ای مرتباً عواقب منفی دخانیات را به فرزندان خود گوشزد کنند احتمال اینکه آن فرد به سمت و سوی استفاده از مواد مخدر نرود به مراتب بالاتر از فردی است که خانواده‌اش هیچ تذکری در این رابطه به فرزند خود نداده است؛ همین موضوع در انتخاب دوست، مسیر تحصیلی و شغلی فرد هم وجود دارد و سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی در هر کدام از این بخش‌ها مسیر تربیت فرزند را تغییر خواهد داد.

خانواده‌ها باید بدانند که هر کاری زمانی دارد و اگر از زمانش بگذرد تغییر مسیر، کاری فوق‌العاده سخت و در برخی مواقع محال است. بی‌تردید ریحانه پارسا را هم باید مغلوب چنین فضا‌هایی دانست.

دلیل دیگری که باعث می‌شود برخی جوانان مسیر انحراف را در پیش بگیرند، اقناع‌نشدن از وضع موجود است که باز هم در این بین، نقش خانواده و دوستان فرد بسیار کلیدی و تاثیرگذار است. در این مواقع باید به شخص فهماند که قرار نیست همه چیز بر وفق مراد تو باشد و تو هم جزوی از مردم هستی که می‌توانند روز‌های بد و خوب داشته باشند. افزایش تاب‌آوری افراد در برابر مشکلات موضوعی است که نیاز به آموزش و البته کار روانی دارد و افرادی که در این بخش ضعیف باشند مستعد آن هستند که خیلی زود شرایط و آینده زندگی خود را به بدترین شکل رقم بزنند.

به هر تقدیر فضای عمومی جامعه هم بسیار می‌تواند در تصمیمات افراد تاثیرگذار باشند. افراد زیادی بودند که به‌خاطر تنگ‌نظری و قضاوت‌های بی‌مورد کشورشان را به امید آینده بهتر ترک کردند، اما نه تنها وضعشان بهتر نشد که مرتباً با بدبیاری روبرو شدند. بدون‌شک بیشترین مسئولیت در این بخش به عهده متولیان فرهنگی جامعه است و آن‌ها باید بدانند اگر وقت و هزینه لازم را برای تربیت جامعه و مخصوصاً نسل جوان نکنند اوضاع از این هم بدتر خواهد شد و متاسفانه باید گفت در آن صورت تعداد سفیرانی که از ایران به دیگر کشور‌ها خواهند رفت و باعث سرافکندگی جامعه خواهند شد بسیار بیش از چیزی خواهد بود که شاهد آن هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
1
0
عجب!
یک شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
1
0
خدا کنه از همین لحظه مسیر زندگیش رو عوض کنه.
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
1
0
باید کمکش کرد. هروقت وارد عمل شویم دیر نیست.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
دقیقاً
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون