کد خبر: ۲۵۴۴۱
۱۴:۳۲ -۰۴ فروردين ۱۴۰۰
سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در ۲۵ استان نسبت به وزش باد شدید و خیلی شدید با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر و خسارت‌های ناشی از آن هشدار داد.

هوای 24 آینده

نشان تجارت - بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان بارش باران و در ارتفاعات بارش برف، برای استان‌های کرمانشاه، لرستان، زنجان، قزوین، تهران، البرز، گیلان، غرب مازندران نیز بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. شدت بارش‌ها مربوط به استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و غرب کردستان خواهد بود.

فردا در اکثر مناطق کشور به‌جز استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس و بوشهر بارش پیش بینی شده است. شدت بارش‌های فردا پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ برای استان‌های تهران، البرز، قزوین، گیلان، مازندران، زنجان و کردستان است و بارش‌ها در غرب کشور همراه با رعدوبرق خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی جمعه ۶ فروردین در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌های پراکنده و وزش باد روی می‌دهد و سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج خواهد شد.

شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است و طی این روز با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور بارش‌ها در شمال غرب آغاز خواهد شد. یکشنبه هفته آینده ۸ فروردین در شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش روی می‌دهد.

طی دو روز آینده در برخی مناطق جنوب غرب، غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده است. همچنین طی این روز‌ها بخش‌های غربی و مرکزی خلیج‌فارس و روز‌های جمعه تا یکشنبه هفته آینده دریای خزر مواج پیش بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به وزش باد با سرعت بیش از ۱۱۰ کیلومتر و کاهش دما در برخی استان‌های کشور هشدار داد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون