کد خبر: ۲۴۴۷۱
۱۷:۱۷ -۱۶ اسفند ۱۳۹۹
استاندار خوزستان، با بیان جزئیات، از قرنطینه این استان به دلیل شیوع بالای کرونا در آن خبر داد.

 قرنطینه خوزستان

نشان تجارت - به نقل از عصر جنوب، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان گفت: ورود پلاک‌های غیربومی و خروج پلاک‌های بومی از استان خوزستان ممنوع و ورود به شهرهای قرمز و خروج از شهرهای قرمز به صورت درون‌استانی ممنوع است.

حسن روحانی رئیس جمهور امروز اعلام کرد که سفر به شهرهای قرمز و نارنجی کرونا در ایام نوروز ممنوع است. وی در این باره گفت که سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع است کسی برای سفر به این شهر‌ها برنامه‌ریزی نکند و مردم تا می‌توانند خرید‌های خود را اینترنتی انجام دهند.

علاوه بر آن، محدودیت‌هایی را نیز درباره سفر به خوزستان در روزهای اخیر اعمال شده است. ولی‌الله حیاتی، در خصوص نظارت بر خروج مسافران از خوزستان اظهار کرد: فرودگاه‌های استان خوزستان بدون در دست داشتن تست منفی کرونا اجازه ورود به مسافران را نمی‌دهند. مسافرانی که به راه آهن و پایانه‌های مسافربری نیز مراجعه می‌کنند حتما باید تست منفی کرونا را به همراه داشته باشد.

وی افزود: همه مسافرانی که قصد دارند با هواپیما، قطار و اتوبوس بین شهری تردد کنند حتما باید تست کرونا به همراه داشته باشند و در غیر این صورت از سوار شدن آن‌ها جلوگیری می‌شود.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های استان خوزستان از امروز شنبه تشدید می‌شود.

حیاتی بیان کرد: کنترل مرز‌های خوزستان در تردد‌های بازارچه‌های صادراتی نیز تشدید می‌شود و از کارگران و کارکنان بازارچه‌های مرزی نیز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

وی افزود: نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد مدیریت کرونا در شهر‌ها تشدید خواهد شد و مدیرانی که رعایت پروتکل‌ها در ادارات تحت تصدی آن‌ها به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است، از استاندار خوزستان تذکر کتبی دریافت می‌کنند.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: مرز‌های خوزستان با کشور عراق برای تردد مسافران تا ۲۰ اسفندماه مسدود است و برای بعد از این تاریخ نیز تصمیم گرفته خواهد شد.

خوزستان بالاترین نرخ ابتلا و قربانی در اثر بیماری کرونا در کل کشور را دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون