کد خبر: ۲۳۹۰
۲۰:۲۹ -۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
خوشنودی رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک از توجه ایران به ورزش معلولان

سلطانی‌فر: سرعت پیشرفت ورزش جانبازان و معلولان شدت می‌گیرد

رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک حمایت دولت ایران از کمیته ملی پارالمپیک و پشتیبانی از ورزش جانبازان و معلولان را ستود و استقلال کمیته ملی الپیک در ایران را مهم ارزیابی کرد.
ورزش و جوان- فیلیپ کریون، رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک عصر چهارشنبه در دیدار با دکتر مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان گفت: آن چه که باعث خوشحالی من است، نگاه توسعه متوازن وزیر ورزش و جوانان است که برای توسعه امکانات کمیته پارالمپیک فقط تهران را مد نظر نداشته و به دیگر نقاط ایران هم نگاه جدی صورت گرفته است.

رییس کمیته بین‌المللی پارالمپیک گفت: توسعه ورزش جانبازان و معلولان در نقاط مختلف ایران جای تبریک دارد به همین دلیل احساس خوبی دارم.

او تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که هم‌چنان پارالمپیک ایران را حمایت خواهم کرد و همیشه از ایران به خوبی نام می‌برم و امیدوارم هم‌چنان با حمایت‌های بخش‌های مختلف دولت، ورزش جانبازان و معلولان پیشرفت کند.

سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان نیز سیاست دولت در قبال ورزش جانبازان و معلولان را حمایتی دانست و تعامل با کشورهای مختلف و ارتباط دوستانه ورزشکاران، هنرمندان و ... را برای توسعه و پیشرفت با اهمیت خواند.

وی گفت: رویکرد ایران به جز دوره کوتاهی که در تحریم‌های ناعادلانه کشورهای غربی قرار داشتیم، گسترش تعاملات با دنیا بوده که خوشبختانه از یک‌سال و نیم پیش با اجرای برجام که پیامد موفقیت مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۵ همراه بود، روابط بین‌المللی ایران به شرایط عادی رسیده است.

سلطانی‌فر ادامه داد: در این سال‌ها تلاش کردیم فضا و امکانات مختلف را برای حضور بیش‌تر جانبازان و معلولان در عرصه ورزش فراهم کنیم و از یک سال و نیم پیش هم با اجرای برجام رویکرد جدی به‌وجود آمده تا حضور ایران در رویدادهای بین‌المللی بیش‌تر شود.

وزیر ورزش و جوانان حضور خوب ورزشکاران جانباز و معلول ایرانی در پارالمپیک را ستود و عملکرد مدالی ایران را نیز خوب توصیف کرد و از اتفاقی که منجر به واقعه تلخ برای گلبارنژاد، دوچرخه‌سوار جانباز کشورمان شد، ابراز تاسف کرد.

او به افزایش منابع ورزش در قالب برنامه ششم توسعه کشور اشاره و تصریح کرد: با افزایش منابع، امکانات بسیار بیش‌تری را برای ورزش و جانبازان و معلولان در سراسر کشور به‌وجود خواهیم آورد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: با افزایش منابع ما خیز بلندی را برای افزایش امکانات و ایجاد شرایط بهتر برای ورزش این قشر برداشته‌ایم و دولت نیز در راستای توانمندسازی جانبازان و معلولان و ارتقا سلامت جسمی و روحی آنان اقدامات موثری را انجام داده است.

وی افزود: با استقلال کمیته ملی پارالمپیک در ایران و با توجه به منابع جدیدی که با تدبیر و تعامل دولت و مجلس به ورزش جانبازان و معلولان در قالب برنامه ششم توسعه تزریق خواهد شد، رشد ورزش این قشر با سرعت بیش‌تری به سمت جلو حرکت می‌کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون