کد خبر: ۲۲۱۶۷
۱۳:۴۳ -۰۱ بهمن ۱۳۹۹
سرپرست مدیریت جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم جزییات صدور و تمدید مجوز فعالیت‌های اقتصادی بین سال‌های ۱۳۹۳ الی شش ماهه اول ۱۳۹۹ و همچنین مزیت‌ها و ویژگی‌های سرمایه گذاری را در این منطقه اعلام کرد.

منطقه آزاد قشم

نشان تجارت - جعفر هدایت پژوه کل مجوز‌های صادره و تمدیدی را در این مدت در سه حوزه صنعت، تجارت و خدمات افزون بر ۱۵ هزار و ۷۹ فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد مجوز چهارهزار و ۶۸۲ فقره صادره و ۱۰ هزار و ۳۹۷ فقره تمدیدی بوده است.

هدایت پژوه بیشترین مجوز‌های صادره و تمدیدی را در این مدت با ۴۶ درصد کل مجوز‌ها متعلق به بخش خدمات اعلام کرد و افزود: دراین بخش مجموعا شش هزار و ۹۵۱ فقره مجوز در این مدت صادر و تمدید شده که دوهزار و ۱۴۵ فقره آن صادره و چهارهزار و ۸۰۶ فقره تمدیدی بوده است.

وی میزان مجوز‌های صادره و تمدیدی را دربخش تجارت هم دراین مدت بالغ بر ۴۳ درصد کل مجوز‌ها اعلام کرد و گفت: در این بخش نیز مجموعا شش هزار و ۴۲۲ فقره مجوز دراین مدت صادر و تمدید شده که یک هزار و ۹۰۶ فقره آن صادره و چهارهزار و ۵۱۶ فقره آن تمدیدی است.

سهم بخش صنعت را از کل مجوز‌های صادره و تمدیدی در طول سال‌های بین ۹۳ الی شش ماهه ۹۹ افزون بر ۱۱ درصد عنوان کرد و یادآور شد: مجموع مجوز‌های صادره و تمدیدی در این بخش در این مدت یک هزار و ۷۰۶ فقره بوده که ۶۳۱ فقره آن صادره و یک هزار و ۷۵ فقره آن تمدیدی بوده است.

مقایسه مجوز‌های صادره و تمدیدی در دو بازه زمانی

سرپرست مدیریت جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم به مقایسه تعداد مجوز‌های صادره در شش ماهه اول سال‌های ۹۹ و ۹۸ از سوی این مدیریت پرداخت و گفت: شش ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۱۹۹ مجوز در حوزه‌های مختلف صادر گردیده است که در مقایسه با شش ماهه اول سال ۹۸ بالغ بر ۳۱% کاهش داشته است.

به گفته هدایت پژوه این مدیریت درشش ماهه اول سال ۹۹ تعداد ۸۹۹ مجوز هم درحوزه ها‌ی مختلف تمدید کرده است که در مقایسه با شش ماهه اول سال ۹۸ بالغ بر ۱۰% افزایش داشته است.
وی درباره مجوز‌های موردی هم گفت: این مجوز‌ها برای شرکت‌های ثبت شده در سرزمین اصلی که با شرکت‌های واقع درمنطقه آزاد قشم قرارداد دارند، صادر می‌شود.

سرپرست مدیریت جذب سرمایه و سرمایه گذاری در این خصوص تصریح کرد: به رغم کاهش ۴۱ درصدی آمار تعداد مجوز‌های موردی صادر شده از سوی مدیریت جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم در شش ماهه اول سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، درآمد عوارض یک درصد عمرانی (موردی) این مدیریت در فاصله این دو بازه زمانی، افزون بر ۱۱۸% افزایش داشته است.

مزایای ویژه سرمایه‌گذاری درمنطقه آزاد قشم

سرپرست مدیریت جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم دراین قسمت از صحبت‌های خود به مزایای ویژه سرمایه‌گذاری درمنطقه آزاد قشم اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین این مزایا شامل معافیت مالیاتی ۲۰ ساله، آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰%، معافیت از پرداخت هرگونه حقوق گمرکی جهت صادرات مجدد کالا‌های تولید شده به کشور‌های خارجی و صدور ویزا برای خارجیان درمبادی ورودی منطقه آزاد قشم است.

هدایت پژوه تضمین کامل سرمایه خارجی، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و سود، آزادی کامل ورود و خروج ارز، مقررات ساده و مناسب نیروی کار، کمترین تشریفات اداری برای فعالان اقتصادی و ثبت شرکت درکمتراز ۱۰ روز از دیگر مزایای ویژه سرمایه‌گذاری درمنطقه آزاد قشم اعلام کرد.

*ویژگی‌های منحصربه فرد منطقه آزاد قشم

هدایت پژوه به تشریح ویژگی‌های منحصربه فرد منطقه آزاد قشم هم پرداخت و گفت: دسترسی به بازار چند ده میلیون نفری شامل بازار داخلی ایران، بازار کشور‌های خاورمیانه و حوزه CIS، کشور‌های همسایه مانند عراق و افغانستان و بازار‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس و همچنین دسترسی به آب‌های بین المللی و واقع شدن درمرکز مسیر ترانزیت کالای شمال- جنوب به عنوان یکی از مسیر‌های اصلی حمل و نقل از آسیا به اروپا از جمله این ویژگی هاست.

وی از قرارگرفتن درکریدور پرواز‌های بین المللی شرق وغرب جهان، واقع شدن درمرکز بازار انرژی با توجه به وجود میادین نفتی و گازی سلخ، گورزین وهنگام درمنطقه و مزیت استثنایی به منظور استفاده در صنایع مربوطه و ظرفیت بالقوه بالای جزیره قشم در زمینه استفاده از منابع آبزیان خلیج فارس از نظر تولید و پرورش را هم از دیگر این ویژگی‌ها اعلام کرد.

وجود فرودگاه بین المللی و برقراری پرواز‌های منظم داخلی و خارج، اتصال به شبکه سراسری برق کشور، وجود سواحل عمیق و مناسب و اسکله ویژه تخلیه و بارگیری شناور‌های تا ظرفیت ۱۰۰ هزار تن هم ویژگی‌های دیگر منطقه آزاد قشم است که هدایت پژوه به آن‌ها اشاره کرد.

به گفته سرپرست مدیریت جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم وجود ذخایرگازطبیعی در جزیره و اطراف آن، پتانسیل سیاحتی و تفریحی درکنار دیدنی‌های معروف به عجایب هفت‌گانه، نیروی کار ماهر وغیرماهر با دستمزد پایین‌تر از دسـتمزد نـیروی کـارمـشابه خارجی، انجام سریع خدمات گمرکی و ترخیص کالا و تجهیزات گسترده حمل محموله نیز از دیگر این ویژگی هاست.

هدایت پژوه درپایان این گفتگو مهم‌ترین حوزه‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم را صنایع سنگین، صنایع نفت و انرژی، صنایع گردشگری، صنایع شیلاتی و صنایع کوچک اعلام کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون