کد خبر: ۱۹۴۶۱
۱۷:۴۸ -۱۶ شهريور ۱۳۹۹
رییس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان با اشاره به تبعات بیماری کرنا بر این صنف گفت: در صنف تزئینات داخلی ساختمان، حدوداً ۴۰ درصد آسیب را در قالب تعدیل نیرو و کاهش درآمد داشتیم و در این بین برخی هم مجبور شدند روی به تغییر شغل بیاورند.

نشان تجارت - محمد آیتی: کم‌کم در حال نزدیک‌ شدن به مهر و وارد شدن به هشتمین ماه شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم و دیگر مردم زندگی با این ویروس را پذیرفته‌اند.

هرچند از اواسط فروردین‌ ماه زندگی‌ها شکلی عادی‌تر نسبت به ۴۵ روز پیش از خود گرفت، اما همچنان پس از ماه‌ها برخی کسب و کار‌ها نتوانسته‌اند آن‌طور که باید و شاید قد علم کنند.

در همین خصوص، بهروز چوداری میلانی رییس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان گفت: کرونا ضرر‌های زیادی را متوجه کسب و کار ما کرده است. تزئینات داخلی ساختمان یک صنف خدماتی است، از این‌رو فعالان این حوزه باید در خانه، دفاتر یا ملک افراد حاضر شوند تا کار شکل بگیرد. از آنجایی انتقال ویروس کرونا در کشور شدت پیدا کرد، دیگر افراد خیلی تمایل ندارند برای کار‌های خدماتی، افراد را به ملک خود راه دهند و همین باعث شده کار در صنف ما فوق‌العاده کاهش پیدا کند.

وی افزود: در صنف تزئینات داخلی ساختمان، حدوداً ۴۰ درصد آسیب در قالب تعدیل نیرو و کاهش درآمد داشتیم و در این بین برخی هم مجبور شدند روی به تغییر شغل بیاورند.

چوداری میلانی در پاسخ به این پرسش که آیا کرونا باعث افزایش قیمت در خدمات تزئینی ساختمان شده است؟ گفت: خیر، چون اساساً استقبالی از سوی مردم وجود ندارد که حال بخواهد افزایش قیمت صورت بگیرد.

رییس اتحادیه تزئینات داخلی ساختمان اظهار داشت: فعالان این حوزه چاره‌ای ندارند جز اینکه در فروشگاه‌های خود بمانند و با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، کار‌های محول‌شده را انجام دهند تا در این دوران سخت از درآمد حداقلی برخوردار شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت، شغل تزئینات داخلی ساختمان را جزو مشاغل آسیب‌دیده از کرونا قرار نداد و همین امر باعث شد، تسهیلات ارزان‌قیمت و یا تخفیف در مالیات شامل حال همکاران ما نشود. هرچند همه از تصمیم‌ها تمکین کردیم، ولی اگر قرار باشد حیات کسب و کار‌ها تا ریشه‌کن‌شدن ویروس کرونا ادامه داشته باشد چاره‌ای جز حمایت دولت از آن‌ها نیست. حداقل انتظار ما از دولت این بود که یک چهارم مالیات سال گذشته را تخفیف می‌داد تا فشار مالی کمتری به صاحبان مشاغل می‌آمد که متاسفانه عملیاتی نشد.

منبع: اقتصاد24

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون