کد خبر: ۱۸۵۸۳
۲۰:۰۵ -۱۷ مرداد ۱۳۹۷
بانوی پینگ‌پنگ‌باز ایران گفت: هرچه جلوتر می‌روم مسئولیتم بیشتر می‌شود حتی مسئولان، خانواده و دوستانم انتظار دارند که جایگاه اولم در ایران را هم از دست ندهم.

ورزش و جوان- ندا شهسواری پینگ‌پنگ باز اول ایران به مسئولیت بالای خود در پینگ‌پنگ بانوان اشاره کرد و گفت: این مسئولیت برایم خیلی سخت است چون جوانان در حال پیشرفت هستند، از طرف دیگر چون  به عنوان اولین پینگ پنگ باز خانم به بازی‌های آسیایی و المپیک وارد شدم و  توانستم راه را برای پیشرفت پینگ‌پنگ بانوان باز کنم خوشحال هستم. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد و پینگ‌پنگ خانم‌ها برای حضور در المپیک انتخاب شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا این انتظارات روی بازی‌ات تاثیر گذار است؟ بیان کرد: تا حدودی بله در مسابقه‌های جهانی  بازی‌های مهمی را می‌بردم و هیچ سر و صدایی نداشت اما تا یک باخت می‌آوردم همه جا مطرح می‌شدکه این موضوع برایم ناراحت کننده بود. مثلا وقتی که  نتیجه آخرین بازی در جام جهانی را واگذار کردم چون اول و دوم جدول نشدیم و برای امتیاز ۳۹ و ۳۸ بود برد و باخت تفاوت چندانی نداشت اما سرتیتر خیلی از خبرگزاری‌ها شد. در این شرایط خانم کیوانی دلداری‌ام می‌داد و از من می‌خواست تا بهترین عملکردم را داشته باشم که نتیجه‌اش برد یا باخت است.

شهسواری در مورد اینکه چند دوره دیگر در بازی‌های آسیایی یا المپیک بازی می‌کند، گفت: هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. ممکن است زندگی شخصی در ورزش دخیل شود و شرایط را سخت‌تر کند اما تا جایی که بتوانم و از نظر بدنی، تکنیکی و تاکتیکی خودم را در اوج نگه دارم بازی می‌کنم و بعد از آن وارد عرصه مربی‌گری می‌شوم.

او در ادامه افزود: این پتانسیل را در خودم می‌بینم که فعلا بازی کنم، پینگ‌پنگ مثل درس است و هرچه جلوتر می‌روم دوست دارم بیشتر یاد بگیرم. علاوه بر این ورزشی مبتنی بر تجربه است مثلا  نفر سوم المپیک ۲۰۱۶ یک مرد ۴۳ ساله بلاروس بود. به طور کلی بازیکنان زن و مرد سن بالای زیادی در  المپیک شرکت کرده بودند  بنابراین فکر می‌کنم اگر کسی بتواند از نظر تکنیکی و تاکتیکی بدنش را روی فرم نگه دارد، می‌تواند پیشرفت کند.

این بازیکن در مورد انتخاب رشته پینگ‌پنگ بیان کرد: از اول عاشق ورزش بودم. از نظر فیزیکی آمادگی انتخاب هر رشته دیگری را به جز رشته‌های خشن تر که با روحیاتم سازگار نیست، داشتم و می‌توانستم موفق باشم اما رشته‌های راکتی و توپی را می‌پسندیدم و از بین آن‌ها پینگ‌پنگ را به خاطر صدای قشنگ برخورد توپ با میز و فضای زیبایش، بیشتر دوست داشتم. به همین دلیل این رشته را انتخاب کردم چون بر اساس علاقیم بود.

بانوی اول پینگ پنگ ایران درباره آرزوی ورزشی‌اش گفت: دوست دارم در المپیک بعدی علاوه بر انتخاب شدن به مراحل بالاتر راه پیدا کنم و رنکینگ جهانی‌ام زیر ۵۰ شود.

شهسواری به وضعیت تیم پینگ‌پنگ بانوان قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا اشاره و بیان کرد: به خاطر رویدادهای مهمی که داشتیم تقریبا یک سال است که در اردو به سر می‌بریم و چون  همزمان مسابقه و اردو داریم نسبت به سال‌های قبل آماده‌تر هستیم.

او ادامه داد:‌ بازی‌های آسیایی خیلی حساس است و نمی‌توان گفت حتما نتیجه خوبی کسب می‌کنیم ولی امیدوارم بتوانیم بازی خوبی ارائه دهیم و نظر مثبت فدراسیون تنیس روی میز و سازمان را جلب کنیم تا سال‌های آینده هم به بازی‌های آسیایی اعزام شویم و هرجور که شده مقام کسب  کنیم. 

این بازیکن در مورد حریفان آسیایی ایران گفت:  به تیم‌های مالزی، قزاقستان و ازبکستان  نزدیک‌تر هستیم و می‌توانیم در بازی با آن‌ها برنده شویم اما تیم‌هایی مثل چین، کره جنوبی و شمالی، ژاپن و سنگاپورخیلی قوی  هستند با این وجود هیچ چیز غیر ممکن نیست چون همه تلاشمان را کردیم.  فدراسیون تنیس روی میز هم با وجود تمام بحران‌های اقتصادی اردوهای خوبی برایمان برگزار کرده  به همین دلیل انگیزه ی بیشتری داریم  و تلاش می‌کنیم تا جواب زحمات‌شان را بدهیم.

شهسواری در مورد اردوی آذربایجان گفت: ۱۵ تا ۲۲ تیر در اردوی باکو بویم  که برایمان مفید بود چون بازیکنان قدرتمند چینی حریفمان بودند علاوه بر این مربی کمپ مخصوص چین نیز در این اردو حضور داشت که هم برایمان پرتاب توپ انجام می‌داد و هم اشکالات‌مان را می‌گفت.

شهسواری در پایان از فدراسیون تنیس روی میز، خانواده بازیکنان و  همه کسانی که موجب اعزام تیم پینگ پنگ بانوان  به بازی‌های آسیایی شدند، تشکر کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون