کد خبر: ۱۸۱۲۹
۱۸:۰۴ -۲۶ تير ۱۳۹۷

اولین برد انضباطی پرسپولیسی‌ها در دربی / چهار - یک به سود استقلال

پرسپولیسی‌ها قهرمان سوپر کاپ فوتبال ایران شدند.
ورزش و جوان- پرسپولیسی‌ها در حالی با انصراف استقلال تهران برای حضور در سوپر کاپ فوتبال ایران به پیروزی ۳ بر صفر مقابل این تیم رسیدند و قهرمان سوپر کاپ شدند که در طول تاریخ بازی‌های این دو تیم ۴ بار بازی‌های آن‌ها نیمه کاره به اتمام رسیده است که از این ۴ بازی، ۳ بازی آن نتیجه‌اش را ۳ بر صفر اعلام کرده‌اند. 

اولین دربی ناتمام چهارمین رویارویی دو تیم بود. در آن بازی استقلالی‌ها تا دقیقه ۸۲ با تک گل زنده یاد "غلامحسین مطلومی" با یک گل از پرسپولیسی‌ها پیش بودند که به دلیل اعتراض پرسپولیسی‌ها و سیلی زدن "عزیز اصلی" دروازه‌بان این تیم به داور، بازی دو تیم نیمه کاره باقی ماند و در نهایت نتیجه‌ی آن ۳ بر صفر به سود استقلال اعلام شد.

دومین دربی ناتمام مربوط به دربی ششم در روز بیست و هفتم دی ماه ۱۳۴۹ است. در حالی که بازی دو تیم تا دقیقه ۷۵ یک بر یک مساوی بود، بازیکن‌های پرسپولیس به علت اعتراض به نحوه قضاوت "ارشد برازنده" داور بازی و اخراج "حسین کلانی" و زنده‌یاد "محراب شاهرخی" زمین را ترک کردند. آن بازی را هم استقلالی‌ها با رای فدراسیون ۳ بر صفر برنده شدند.

دربی بیست و دوم پایتخت نیز ناتمام ماند. این دیدار که یک بازی دوستانه بود تا دقیقه ۷۵ با گل "غلامرضا فتح آبادی"، یک بر صفر به سود استقلال در جریان بود که هجوم تماشاگران به داخل زمین باعث ناتمام ماندن مسابقه شد. جالب اینکه این بازی هیچ گاه تکرار نشد و همان نتیجه یک بر صفر تا دقیقه ۷۵ به سود استقلال در تاریخ ثبت شد.

 اما آخرین دربی ناتمام، داربی سی و هشتم پایتخت است. این بازی در دی ماه سال ۱۳۷۳ برگزار شد که تا دقیقه ۸۸ با نتیجه‌ی  ۲ بر ۲ مساوی دنبال می‌شد اما به دلیل درگیری بازیکنان دو تیم و هجوم تماشاگران به داخل زمین نا تمام ماند. فدراسیون فوتبال در نهایت در آن بازی هم استقلال تهران را ۳ بر صفر برنده اعلام کرد.

پیروزی ۳ بر صفر پرسپولیسی‌ها در سوپرجام، نخستین برد انضباطی آن‌ها مقابل استقلال در تاریخ دربی است.

منبع: نود

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون